אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תקרות גבס, להנמיך גובה ולעלות ברמה.

מידי כמה זמן אנו מחליטים כי הגיע העת לבצע שינוי בביתנו. שינוי שכזה נעשה מלא מעט סיבות, בניהן הוא הזמן שפוגע בצבע ובאיכות הגימורים ורצון לבצע שינוי בעיצוב הישן או שינוי מרחבי לחדרים שונים כמו הפיכת חדר רגיל לחדר ילדים או תינוקות.

שימוש נפוץ שאנו מבצעים היום ליצירת מרחבים חדשים הינו תקרות גבס, אשר יוצרות לנו שינוי ויזואלי ופרקטי, שישרת אותנו לאחר השינוי הצורה יותר טובה.

הגבס כחומר ביד היוצר ניתן לעיצוב לפי הרצון של המעצב, אך לרוב נעשה בו שימוש במטרה להסתיר פגמים או חומרים אחרים, לרוב כבלים חשמליים ומזגנים. תקרות גבס לרוב נעשות בבתים ישנים יותר אשר נבנו עם תקרה גבוהה וכעת עוברים שיפוץ.

הנמכת התקרה בעזרת תקרות גבס, סוגרת חלל גדול ואף משפרת את היכולת שלנו למזג את החלל הרצוי, כל זאת בנוסף לעיצוב המחודש  אשר יוצר אוירה שונה לגמרי בחלל המונמך.   

השימוש המיוחד בתקרות נותן לנו להנמיך את ביתנו או חדרו דבר שנתפס כמעט כבלתי אפשרי בשימוש בחומרים אחרים, תקרות גבס אינן יקרות ביחס לשיפוץ אחר ובשנים האחרונות הופכות לפופולאריות יותר ויותר.

היכולות האקוסטיות של הגבס גורמות לו להיות עדיף על פני חומרים שונים. יכולות אלו הם שהפכו את חובבי הסאונד לבחור תקרות גבס ברמות אקוסטיות שונות שמטרתן העיקרי הוא שיפור רמת השמע.

בלא מעט מקרים נעשה שימוש בתקרות אלה במטרה ליצור חלל ההופך להיות מזבה או מחסן קטן שעוזר לאחסון הדברים שהשימוש בהם הוא לא יומיומי.  

תקרות גבס נמכרות במחירים שונים ובאיכויות שונות. לוחות אלו שונים בתכליתם זה מזה, כל אחד מן הלוחות מכיל יכולות שונות מזה של האחר.

אלו המחפשים את הבידוד ימצאו לוחות מסוימים אשר ישפרו את יכולות הבידוד של הבית וישמרו על הטמפרטורה הרצויה בבית.

אלו שירצו להשקיע באיכות שמע גבוהה יבחרו בלוח אקוסטי שמחירו גבוה מלוח רגיל ואפילו יקר יותר מזה המבודד, בעיקר בעקבות צפיפות החומר והגבס.

לאלו שמעדיפים שימוש רגיל ימצאו שלל מחירים של תקרות גבס איכותיות שישרתו אותם לתקופה לא מבוטלת ויחלקו את חלל הבית בצורה מעניינת ודקורטיבית. חשוב לזכור שרק קבלן גבס בעל ניסיון צריך לעשות את העבודה, מצב שוק השיפוצים די פרוץ וכדאי להסתמך רק על קבלני גבס מומלצים.  


אודות מחבר המאמר

קבלן שיפוצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.