אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רואה חשבון לעסק קטן ובינוני

אם פתחתם עסק גם אם הוא קטן בהיקפו. גילתם כי אתם צריכים לנהל את החשבונות שלכם בצורה תקינה. כל עסק מחויב בניהול חשבונות נכון. ניהול חשבונות מתחיל במנהל חשבונות חשב שכר והממונה על כולם רואה חשבון.  כל דו"ח שצריך לצאת במשך השנה חייב להיות חתום ומאושר על די רואה חשבון. איך תבחרו רואה חשבון?

התאימו אותו אליכם

רואה חשבון מתעסק בהמון דברים. כמו בעריכת  דין שיש עורך דין פלילי או משפחתי ועוד כך גם בראיית חשבון. רואה חשבון יכול להתמחות בחברות מסחריות במוסדות חינוך משרדים באגודות שיתופיות במל"כרים ועוד. כל עסק  צריך למצוא את הצורה המתאימה לו להתנהל. חברות גדולות לרוב יעסיקו רואה חשבון משלהם והוא ינהל להם את כל העניינים הפיננסים. בנוסף הם המון פעמיים יתייעצו אתו לפני סגירת עיסקאות גדולות כדי לשמוע את ההשלכות הכלכליות על החברה.

לעומת זאת חברה קטנה או עוסק קטן עצמאי לא יעסיק רואה חשבון. במקרה כזה כדאי לשכור את שרותיו של משרד רואה חשבון מוכר. משרד רואה חשבון ייתן את  כל השירותים המבוקשים החל מהנהלת חשבונות , משכורות וכלה בראיית חשבון נחש.

תכונות חשובות ברואה חשבון

ראשית רואה חשבון חייב להיות אמין. אתם נותנים לו להתעסק עם כל הכספים שלכם עליו להיות אדם שניתן לסמוך עליו. רואה חשבון שאתם נאלצים לבדוק את עבודתו אחריו מיד מאבד מערכו כי נוצרת לכם עבודה כפולה.דבר נוסף חשוב לא פחות כאשר בוחרים רואה חשבון הוא כי הוא אינו 'מעגל פינות'. שימו לב האם רואה חשבון שלכם מנסה למצוא פרצות בחוק וניסיון לעקוף אותו. זה יכול להראות כדבר טוב ומבורך אך יש לזכור כי על הדו"חות  ישנה ביקרות רבה ועליהם להיות נקיים. ככלל עדיף להשמע לחוק ולא להסתבך בעיגולי פינות

סובלנות היא תוכונה נוספת שיש לחפש אצל רואה חשבון. רואה חשבון סבלני יעבור אתכם על מה שיש להגיש מידי שנה ויבהיר את הדברים. נקודה זו חשובה כי אמנם רואה החשבון חתום על המסמך אך הסף והאחרות הם של. לכן יש לבחור רואה חשבון בזהירות, בתהליך הקמת עסק.


אודות מחבר המאמר

רפי שלום

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.