אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אוכל סיני: גם בריא, גם טעים

האוכל הסיני מאופיין בהפכים משלימים: מזון כבוש עם מזון טרי, מזון חם עם מזון קר, ומזון חריף עם מזון עדין. אוכל סיני נהוג לאכול בשני מקלות קטנים ושווים המכונים: 'צ'ופסטיקס'. אחת הסיבות לשימוש בצ'ופסטיקס היא שסכינים נתפסו ככלי לחימה אלים, ועל מנת להרחיק אותם מהשולחן, החליפו את הסכינים במקלות. צד נוסף של אכילה במקלות הוא, גם כאן, העניין הבריאותי. עבור אנשים רבים אכילה במקלות מאפשרת לאכול לאט יותר ובכמויות קטנות יותר בכל פעם. אכילה לאט בכמויות קטנות עוזרת לנו לעטוף את המזון ביותר רוק, וכך אנו זקוקים לפחות מים על מנת 'להוריד את המזון'. שתייה בזמן הארוחה מורידה את רמת החומציות בקיבה, מה שגם כאן, גורם לאוכל להישאר זמן רב יותר בקיבה ולכן גורם להשמנה. אומנם אכילת אוכל סיני בצ'ופסטיקס יכולה להיות אתגר למי שלא רגיל, אך שווה לנסות, אחרי כמה פעמים חווית האכילה הופכת לקלה, מהנה ובריאה יותר.

 

בעבר, האוכל הסיני היה מורכב בעיקר מאורז, ירקות וקטניות, מה שהפך אותו לבריא מאוד. סוכרים וחלבונים נחשבו למאכלים עשירים, ולכן נאכלו לעיתים רחוקות יותר. ככל שהחברה הלכה והתעשרה, התחילו להכניס לאוכל הסיני יותר ויותר סוכר ובשר, במיוחד עם התפשטות האוכל הסיני ברחבי העולם, ומכירתו ברשתות מזון מהיר. שינוי זה הפך את האוכל הסיני לבריא פחות.

 

עם זאת, ניתן למצוא כיום מתכונים רבים המביאים את הצדדים הבריאים והיתרונות הרבים שיש לאוכל הסיני, אותו מכינים משומנים טובים. וניתן ליהנות מאוכל סיני ביתי בבית, ולהכין בקלות יחסית מה שנראה כמו מנה מורכבת ומושקעת מאוד. אחד הדברים היפים באוכל סיני הוא שניתן לשים את כל המרכיבים בתוך מחבת גדולה, או 'ווק', ולהקפיץ, מה שחוסך המון שלבים של הכנה. כמובן שישנם מאכלים מורכבים יותר, הדורשים השקעה רבה, כל אחד לפי יכולותיו והזמן שיש לו להשקיע.

 

בארצות הברית, אחד המזונות הפופולאריים ביותר להזמנה באמצעות משלוחים הוא אוכל סיני. כולנו ראינו בסרטים שונים את הקופסאות המפורסמות של הטייק אוויי(take away) עם הצו'פסטיקס. בארץ משלוחי אוכל סיני רק הולכים ותופסים תאוצה, וניתן למצוא מסעדות סיניות רבות שמגישות אוכל סיני אוטנטי טעים ובריא, כמו פעם.

 

כמובן שגם בארץ ישנן רשתות רבות של אוכל סיני, המציעות מגוון רחב של אפשרויות של אוכל סיני במחירים נוחים. ניתן להרגיש את ההשפעה של המטבח הסיני גם בתרבויות אחרות, וגם באוכל שאנחנו מכינים מידי יום.


אודות מחבר המאמר

דניאל רחמים, מנהל אתר משלוחה, www.mishloha.co.il/אתר המשלוחים הגדול בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.