אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בתי השקעות- עושים שוק מהכלכלה

 

אין כל ספק בכך שהכלכלה הגלובאלית של המאות הקודמות והכלכלה של ימינו אינן דומות במאפייניהן הבולטים בשום אספקט שהוא. את מקום ההכרות האישית והזיקה הדו כיוונית החליפו חישובי רווח והפסד, את הבנת האינטרס של החברה ושל הפרט בכל החלטה עסקית החליפו תחשיבים גראפיים ויעדי עלות אל מול תועלת ויחס בעלי המניות לכל החלטה שתתקבל בדירקטוריון החברה. הטכנולוגיה, האפשרויות הטכניות והדיגיטאליות, הידע האנושי לגבי הסובבים אותו והשותפים שלו למסחר, כל אלו התפתחו לאין שיעור ונראה כי שום דבר לא משמש כגורם מאחד בין סוחר העתיקות הוונציאני בן המאה ה-16 לבין הברוקר המעונב מניו יורק של המאה ה-21. שום דבר, למעט פרמטר אחד, החשוב מכולם, אהבת הרווח וההישגיות. השקעות נעשו בעבר, ונעשות גם כיום, על מנת למקסם רווח ולמזער הפסדים, על מנת להשיג עוד ועוד תשואות חיוביות אל מול מינימום של נטילת סיכונים מיותרים ואבדן כספי משקיעים במערך ניהול תיקים  סבוך.

את ההבנה וההתקדמות הטכנולוגית האדירה שנעשתה במאה השנים האחרונות בכל הקשור לניהול תיקים והשקעות, כמו גם את השימוש המושכל והיעיל באלמנטים מסורתיים של ניצול כלים פיננסיים לטובת הישגים טובים יותר, מנצלים בתי השקעות בימינו להשקעות במוצרים שונים ומשונים, חלקם שמרניים כמו חקלאות ואוצרות טבע כמו גז, פחם, נפט ומתכות וחלקם אולטרה מודרניים כמו רובוטיקה וטכנולוגיית ננו. בתי השקעות משלבים ניהול תיקים גם בפיזור חלק מהונם העצמי בחממות טכנולוגיות ובקרנות הון סיכון שמטרתן לחפש, לחשוף ולקדם את הדורות הבאים של הפיתוחים המגוונים.

מהו, בעיקרו של דבר, פרמטר ניהול תיקים? מדובר, במובן הפשוט והקלאסי ביותר, בסך הכל ברצון לרכוש מוצר בזול ולמוכרו ביוקר תוך חיפוש מתמיד וסיסטמתי אחר הדבר הבא, אחר התחום החדש שבו עדיין לא ביקרו ושבו עדיין קיים הסיכוי והפוטנציאל הגבוה ביותר להישגים כלכליים משמעותיים. אין אפשרות ללמוד לעומק ולהפוך למקצוען בתחום של ניהול תיקים, ובטח שלא במסגרת בתי השקעות אלא מדובר על יכולת מולדת, אינסטינקטיבית, של ניהול תיקים כך שהם יניבו יותר רווחים מאשר הפסדים, ויותר הישגים למושקעים בכל אותם בתי השקעות בהם הם מועסקים. בתי השקעות ברחבי העולם, מצידם, לא מתפשרים על טכנולוגיות ועל הון אנושי בגיוסם אחר הטאלנטים, הכישרונות,  הבאים בתור, אלו שעדיין רעבים להישגים ולהצלחות.

אם ניקח כאקסיומה, עובדה שאי אפשר להפריכה, כי בני האדם לעולם לא יחדלו לחשוב על כסף ועל רווח אישי, הרי שגם המאבק הגלוי בין בתי השקעות בהשגת אותם כישרונות ואותם עילויים בתחום ניהול תיקים והבנת שוק ההון לא יסתיים לעולם, ותמיד ירצה האדם למצוא את עקב אכילס של יריבו ובכך, לאמיתו של דבר, יוצא הפסדם בשכרנו, כאשר אנחנו נהנים מבתי השקעות טובים יותר, תחרותיים יותר ומברוקרים שכולם בטופ העולמי.


אודות מחבר המאמר

השקעות וניהול תיקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.