אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו הליך הוצאה לפועל

הליך הוצאה לפועל, הוא הליך המשמש אדם לביצוע פסק דין. בשנת 1967 הוקמה במדינת ישראל מערכת הוצאה לפועל שתפקידה לממש פסקי דין ומסמכים נוספים המוגשים לה. בישראל קיימות לשכות רבות של הוצאה לפועל, הממוקמות בקרבת בית משפט השלום. בראש הליך הוצאה לפועל עומד ראש ההוצאה לפועל. במסגרת תפקידו הוא נדרש להוציא לפועל פסקי דין שונים. במידה ונפתח נגדך תיק הוצאה לפועל, מדובר בסיטואציה לא פשוטה, אבל לא הכול אבוד. מטרתו המרכזית של הליך ההוצאה לפועל, הוא להביא לפירעון חובות כמו הלוואות לדוגמא. אולם מדובר בהליך שנועד להביא לאיזון במסגרתו קיימות הגנות רבות לחייב כדי לצמצם פגיעה בו ובבני משפחתו. כדי לצמצמם נזקים יש לנהל את ההליך בצורה טובה. מומלץ לפנות לעורך דין לקבלת ייעוץ משפטי. קיימים משרדי עורכי דין רבים שיש ביכולתם לסייע לניצבים בפני הליכי הוצאה לפועל.

מה כולל הליך הוצאה לפועל

הליך הוצאה לפועל, נחשב ליעיל ביותר בנושא גביית חובות והשבת כספים. במידה ואתם מחזיקים שטר או פסק דין באפשרותכם לפנות ללשכת הוצאה לפועל ולהגיש בקשה לפתיחת תיק נגד החייב. הודעת אזהרה תשלח לחייב. החייב מצידו יוכל להגיש בקשת התנגדות לאחר 21 יום. במקרים בהם החייב לא עומד בתשלומים קיימת אפשרות לנקוט נגדו צעדים כגון הגשת בקשה לצו עיקול או צו יציאה מהארץ.   

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

קיימים מקרים בהם נפתחים נגד החייב מספר תיקי הוצאה לפועל. כתוצאה מכך החייב יתקשה לעמוד בתשלומים שנקבעו בכל תיק ותיק. בהוצאה לפועל קיימים פתרונות רבים שמטרתם לסייע לחייב לעמוד בתשלומים בצורה הטובה ביותר, כך שלא תיתכן פגיעה בו ובבני משפחתו. אחד הפתרונות הוא איחוד תיקים, במסגרת ההליך יאוחדו כל תיקי ההוצאה לפועל של החייב ויקבע לו סכום לתשלום בהתאם ליכולותיו הכלכליות. אבל לא כל אחד זכאי לאיחוד תיקי הוצל"פ. קיימים מספר תנאים בהם החייב נדרש לעמוד לשם בקשת צו איחוד תיקים. מומלץ לפנות לעורכי דין המגלים בקיאות בתחום איחוד תיקים, ולקבל ייעוץ משפטי בכדי לדעת האם ניתן להגיש צו בקשה לאיחוד תיקים. הליך הוצאה לפועל הינו הליך משפטי, לכן מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי על מנת לקבל תמונה ברורה של המצב.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב על ידי אקסטרה - קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.