אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתכונים לעוגות שעוברים מדור לדור

מתכונים לעוגות מדור לדורהרבה לפני ספרי האפייה המוצעים היום בהמוניהם בכל חנות ספרים, היו הדפים המצהיבים שהצטברו במגירה במטבח ושרק אמא ידעה מה בדיוק כתוב בהם בכלל, אילו היו ערימות על ערימות של מתכונים לעוגות. על כל דף היה רשום שם של עוגה ולידה בגדול שמה של ממציאת המתכון שברוב טובה הסכימה להעבירו הלאה, ויכול להיות שגם היא היתה רק לולאה בשרשרת האינסופית של מתכונים מפה לפה. אפשר היה למצוא שם את עוגת השוקולד של ניצה, את עוגת הגבינה המדהימה של יפה או את עוגת השמרים של אימא של שולה.הרבה לפני עידן השפים סלבים, והמאסטר שף, נוצרו באופן זה לא מעט  מתכונים מיתולגיים.

מדפים למחברות

החרוצות והקפדניות בין עקרות הבית העבירו את כל פיסות הנייר שנערמו במגירה למחברת מסודרת ונוחה של מתכונים לעוגות. לשם הועברו המתכונים עם השמות המקוריים ונוספו רשימות שהביאה הילדה משיעורי כלכלת הבית בבית הספר. עם השנים הפכו כמה בעלות יוזמה את המחברות האישיות האלה לספרים מודפסים ומהודרים של מתכונים לעוגות, שחלקם הפכו ללהיטים של ממש.

החלוקה המסורתית

בכל לא משנה להיכן תפנו כדי למצוא מתכון למאפה נחשק. למחברות הישנות, לספרים או לאתרי אינטרנט של  מתכונים לעוגות, בכולם תהיה בדרך כלל חלוקה למדורים על פי חלוקה שונה ומגוונת. אם על פי המרכיב המרכזי של המאפה: שוקולד, אגוזים, גבינה, פירות, דבש, פרג, קוקוס ואגוזים. אם על פי סוג הבצק: בחוש, פריך, שמרים, תופין או עלים. ואפילו על פי עונות השנה או החגים.

מתכונים לעוגות לעומת מתכוני בישול

כל שף מתחיל יגיד לכם בדרך כלל כי מתכונים לבישול מכל סוג ומין הם לא תורה מסיני, לא חייבים להקפיד על כל גרם של כורכום, להיפך – כל מתכון הוא בסיס לשינויים וליצירתיות. באפייה לעומת זאת ההקפדה על מרכיבי המתכון, הכמויות ואופן ההכנה היא היא המפתח  להצלחת העוגה. לכן, מתכונים לעוגות הם נכס שנשמר מדור לדור, ואף שהוא מופץ היום לכל עבר, עדיין יש להקפיד בו כאילו נשקל בקראטים.


אודות מחבר המאמר

רונן צור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.