אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדריך משכנתא – ריבית משכנתא

 

מדריך משכנתא – ריבית משכנתא

מאמר זה הוא חלק של מדריך משכנתא

מהי ריבית משכנתא?

 

ריבית המשקפת את מחיר השימוש בכספי אחרים, הלוואה מהבנק.

במחיר מגלמים את הרווח של המלווה ואת מחיר הסיכון שרואה לפניו המלווה אצל הלווה. ככל שהסיכון להחזר משכנתא עולה הבנק ידרוש אחוז ריבית גבוה יותר. ריבית פיגורים גבוהה מאשר ריבית רגילה כי יש סיכון גבוה יותר שכספי משכנתא שהתקבלו מהבנק לא יחזרו אליו.

 

גילום האינפלציה בחישוב ריבית משכנתא

 

הריבית תגלם בתוכה גם את מדד המחירים לצרכן במקרה של מסלול משכנתא בקרן לא צמודה ולכן הריבית בקרן לא צמודה תהיה בכ - 3% יותר מריבית שהקרן צמודה.

למשל, ריבית משכנתא במסלול קבוע וצמוד ל - 25 שנה היא סביב 3%, ריבית קבועה וקרן לא צמודה היא סביב 6%.

מטרת המלווה  היא קודם כל לשמור על הערך הריאלי של כספו כדי שלא יישחק באינפלציה ובנוסף לקבל מספר אחוזים בודדים נוספים עבור הרווח והסיכון במתן כספו.

 

השפעת אחוז ריבית משכנתא על תחום משכנתאות

 

כאשר ריבית בנק ישראל נמוכה מאוד היא מובילה לריבית משכנתא ממוצעת נמוכה והציבור רואה לפניו קבלת כסף במחיר זול מאוד, משכנתא זולה, לכן הביקוש למשכנתאות יעלה ובעקבותיו הביקוש לנדל"ן יעלה ויוביל לעליית מחירי הדירות. תהליך הפוך קורה כאשר הריבית עולה והיא נחשבת ליקרה.

 

מסוף 2008 ועד היום הריבית נחשבת זולה מאוד ולכן נוצר ביקוש עצום למשכנתאות ולרכישת נכסים למגורים דבר שהעלה דרסטית את מחירי הנדל"ן, ההיצע לנדל"ן לא הדביק את הביקוש.

 

גם ב -2011 לאחר שהנגיד העלה דרסטית את הריבית, ריבית פריים עדיין נחשבת זולה מאוד מהממוצע הרב שנתי של כ - 6.5% והיא עדיין נמוכה בכ – 1.75% מהממוצע, כיום ריבית פריים היא רק 4.75%. בשנת 2010 ניטלו 54 מיליארד שקל משכנתאות חדשות, סכום שיא שעלה בכל שנה ושנה באופן מהותי בשלוש השנים האחרונות שבהן הריביות יחסית נמוכות מאוד.

 

כיצד מחושבת ריבית משכנתא?

 

חישוב ריבית משכנתא יתבצע תמיד בשיטת ריבית דריבית.

 

ישנם מספר גורמים חשובים שמשפיעים על גובה אחוז ריבית משכנתא, ואלה עיקרם:

 

 


אודות מחבר המאמר

 

כותב המאמר: רו"ח קובי חבר , יועץ משכנתאות בכיר, בעל האתר - KH  ייעוץ משכנתאות 

KH  ייעוץ משכנתאות הוקם על ידי יועץ משכנתאות, הכלכלן הבכיר קובי חבר, במטרה לספק ללקוח הבודד תנאי משכנתא הטובים ביותר 

בכל זמן נתון בשוק הפיננסי המסובך והבירוקרטי של המשכנתאות. לשחרר הלקוח מרב הבירוקרטיה הקשורה בתהליך לקיחת משכנתא תוך חסכון מהותי

בזמן ובכסף, כולל בנושאים אחרים הקשורים במשכנתא כמו הביטוח, שמאי והטאבו. 

מר חבר מביא את ניסיונו המעשי משנת 1986 בתחום הכספים ובמשא ומתן כספי, אופיו האסרטיבי, קשריו העסקיים והידע הרב בתחום ייעוץ המשכנתאות וזאת

בשילוב התעודות וההסמכות מתואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים, MBA  התמחות במימון, 

מאוניברסיטת NYIT  בניו יורק הידועה בארה"ב ובעולם, תעודת רואה חשבון משנת 1988 ממועצת רואי החשבון בישראל וחבר בלשכת רואי החשבון בישראל. 

מר חבר עבד מעל עשרים שנה בניהול במחלקות הכספים בחברות שונות בארץ, בארה"ב ובהודו ורכש המון ניסיון מעשי בתחומי הניהול הכספי והמשא ומתן. 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.