אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבה חיובית, אמונה עצמית, אופטימיות, ביטחון עצמי, חשיבה שלילית, חוסר אמונה עצמית, פסימיות

חשיבה חיובית, אמונה עצמית, אופטימיות, ביטחון עצמי, חשיבה שלילית, חוסר אמונה עצמית, פסימיות

ובו יתבאר, כיצד והאם חשיבה חיובית / אופטימיות / להאמין בעצמך וכיו"ב, האם הדברים האלו באמת עוזרים להתמודד עם חרדות, או לא?

והתשובה היא, שבאופן יחסי, חשיבה חיובית וכל שאר השיטות כיו"ב, אכן כן עוזרות לאדם להתמודד עם חרדות ופחדים. אלא, שהן יכולות לעזור לאדם רק בצורה חלקית ויחסית בלבד. אך הן לא יכולות לשחרר את האדם לגמרי מכל החרדות שלו. כי תמיד יש לאדם את הספק *האמיתי* בלב שלו, לגבי היכולות שלו ולגבי המציאות.

כי מי שמאמין בעצמו באמונה עצמית שקרית, אז מצד אחד כלפי חוץ, יכול להיות שיראה כאילו יש לו בטחון עצמי גבוה וכיו"ב. אך בתוך תוכו, האדם יכול לסבול מחוסר ביטחון עצמי ומחוסר אמונה עצמית, למרות שהוא מנסה להיות אופטימי ולחשוב בחשיבה חיובית ולהאמין בעצמו וכיו"ב. כי הספק, הוא תמיד קיים בליבו של האדם, וחשיבה חיובית וכיו"ב, לא באמת יכולות לעזור לאדם באופן מוחלט.

ולא רק שחשיבה חיובית לא תמיד עוזרת, אלא שלפעמים, חשיבה חיובית / אופטימיות / אמונה עצמית וכיו"ב, רק מגדילה לאדם את הפרעות החרדה ואת הפחדים שלו. ולמה? כי לפעמים חשיבה חיובית, היא סוג של הכחשה עצמית. שהאדם מתכחש לכך שהמצב שלו באמת רגוע מבחינת המציאות, והוא משקר לעצמו וחושב חשיבה חיובית ואופטימית, שיהיה לו רק טוב וכיו"ב, למרות שלא כך הוא הדבר.

וכאשר האדם מאמין בעצמו בדבר שהוא אינו אמיתי, וכאשר יש לאדם ביטחון עצמי גבוה שקרי, למרות שבאמת הוא לא יכול לעשות את הדבר שהוא מאמין בעצמו שהוא יכול לעשות אותו, הרי שהדבר הזה רק מכניס את האדם לחרדה פנימית עמוקה, שמא הוא לא יצליח לעמוד במשימה שלו. כי הלב של האדם יודע את האמת, שהאדם רק משקר את עצמו וחושב חשיבה חיובית ומאמין בעצמו וחושב בצורה אופטימית ומעמיד פנים שיש לו בטחון עצמי. והלב ...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי בנושא בחשיבה שלילית, האמת באשר היא, מחשבות, פנימיות, האמת ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר חשיבה חיובית, אמונה עצמית, אופטימיות, ביטחון עצמי, חשיבה שלילית, חוסר אמונה עצמית, פסימיות

מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.