אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נחיצות ביטוח נסיעות לחו"ל

 

תושבי מדינת ישראל זכאים למגוון שירותים רפואיים במסגרת סל הבריאות כפי שנקבע בחוק ביטוח בריאות ממלכתי. בפועל קופות החולים מעניקות את אותן שירותים רפואיים וכל אזרח בישראל בוחר על פי העדפתו את קופת החולים שאליה ברצונו להצטרף, אך מה קורה כאשר אתם עוזבים את הארץ ויוצאים לחופשה קצרה, טיול תרמילאים או פגישה עסקית, מי אז אחראי לגבי אותם שירותים רפואיים?

אז זהו שאף אחד, כאשר אתם בחו"ל אתם ברשות עצמכם, מדינת ישראל מסירה מכם כל אחריות ומדינת היעד אינה מכירה בכם, אז מה יקרה אם תדרשו לטיפול רפואי, כיצד תוכלו לעמוד בכל אותן הוצאות רפואיות? בדיוק לכך חברות הביטוח מציעות לכל אחד לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שיכסה מגוון הוצאות רפואיות וכן כיסויים נוספים כמו ביטול או קיצור טיסה וביטוח מטען.

ביטוח נסיעות לחו"ל הכרחי לא משנה מהו יעד הטיסה, בין אם מדובר במדינה מערבית ומתקדמת ובין אם מדובר במדינת עולם שלישי. לדוגמא, אין ספק כי בארה"ב תזכו לטיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר אך עלות אשפוז וניתוח יכולה להגיע בקלות עד עשרות אלפי דולרים, הוצאה מהותית לכל הדעות. מנגד בהודו הטיפול הרפואי לקוי וחסר בלשון במעטה וייתכן כי יידרש להטיסכם לישראל להמשך טיפול רפואי, המכוסה כמובן במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל.

ביטוח נסיעות לחו"ל מותאם ליעד הטיסה הן גם מבחינת הצרכים והן אופי הטיול, ישנן הרחבות שונות המצטרפות לפוליסת הביטוח הבסיסית וכוללות כיסויים מיוחדים כגון ספורט אתגרי המיועד לכל אוהבי פעילויות אקסטרים כדוגמת סנפלינג, טיפוס הרים, טרקים, רפטינג, צניחה חופשית, סקי וספורט חורף.

נוסף על כך ישנו כיסוי המיועד לטיולי תרמילאים ומכונה בשם איתור, חילוץ והצלה. חילוץ מיועד לאותם מקרים שבהם נתקעתם בסיטואציה שאינה מאפשרת לכם להמשיך במסעכם ללא סיוע חיצוני ואז ייתכן שתחולצו במסוק או כל דרך אחרת. איתור והצלה מיועדים למקרה שבו נעלמו עקבותיכם וקיים חשש ממשי לחייכם, ואז תצא משלחת חיפוש מטעם חברת הביטוח הכוללת צוות חיפוש מקצועי, כלבי גישוש, מסוקים וכל הנדרש על מנת לאתרכם ולהשיבכם בשלום בריאים ושלמים לביתכם.

כיסוי נוסף שבחלק מהביטוחים מובנה אוטומאטית ובחלקם נדרש להוסיפו מתייחס לבעלי מצב בריאותי לקוי כדוגמת חולי לב, סכרת או ייחודי כגון נשים בהיריון. כיסוי זה יכסה מקרים שבהם אותה מחלה קיימת או מצב בריאותי מיוחד יתפרצו ויידרש טיפול רפואי ספציפי. לידיעתכם ביטוח נסיעות לחו"ל חל על נשים בהיריון עד לסוף שבוע 30 לרוב, ומעבר לכך הביטוח מתבטל באופן אוטומאטי. כמו כן ישנן מגבלות שונות ורק בעלות היריון תקין וטבעי יכולות להיות מכוסות במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל.

כאמור לעיל מלבד הוצאות רפואיות ביטוח נסיעות כולל ביטוח מטען למקרה של גניבה או אובדן, עליכם לשים לב כי ביטוח מטען זה לרוב מוגבל עד לגובה ההחזרים הכספיים ובאפשרותכם אף להרחיבו כך שיכול על מחשב נייד וזאת בדרך כלל עד לגובה של 2000 דולר.

ולסיום ביטוח נסיעות כולל אף החזר כספי של כרטיס הטיסה במידה והטיסה בוטלה או קוצרה במקרים של מוות במשפחה מקרבה ראשונה, תאונה או אשפוז וחברת התעופה דורשת דמי ביטול בגין ביטול או קיצור הטיסה.


אודות מחבר המאמר

אריק משה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.