אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה בחול אחרי הצבא

התקופה האידיאלית למצוא עבודה בחו"ל היא אחרי הצבא. רוב המשתחררים הטריים, (וגם אלו שקצת יותר צברו פז"מ באזרחות), מחכים עוד מאמצע השירות לטיול שאחרי הצבא, שאותו ניתן לשלב בקלות עם עבודה ולהרוויח על הדרך גם חוויה חד פעמית. היציאה לאזרחות היא שינוי לא רק בסטאטוס הרשמי אלא בעיקר זהו שינוי פסיכולוגי, מבורג במערכת בתוך מסגרת היררכית, הופכים לאנשים בוגרים שצריכים להתמודד עם שוק עבודה לא קל בישראל, עם ציפיות לעתיד ועם תוכניות ושאיפות שמתחילות לקבל צורה. עבודה בחו"ל מרככת את המפגש הזה ומאפשרת להגשים חלק גדול מהשאיפות או התכניות בזכות השכר המעולה שהיא מציעה. שכר בדולרים או יורו, הזדמנות לבסס ביטחון עצמי, עצמאות, ודאות כלכלית, הזדמנות לבדוק יכולות, גבולות וכישורים חדשים. כל אלה הם היתרונות של עבודה בחו"ל.

מהבקו"ם להתחלת עבודה בחו"ל

האזרחות היא עסק יקר – לימודים, שכירת דירה, מכונית, טיול ארוך לנקות את הראש: כל הדברים האלה מצריכים כסף ואחת הדרכים לעשות היום הרבה כסף בתקופה קצרה היא עבודה בחו"ל. בין אם אתם נעולים על תכנית ברורה לחודשים הקרובים ובין אם עדיין לא הפנמתם שאתם אזרחים חופשיים וקובעים את גורלכם, עבודה בחו"ל גורמת למעבר שבין הצבא לאזרחות להיות קל יותר, ולא רק בגלל הכסף. לחו"ל יש היתרונות שלו, וגם מי שמעולם לא יצא מהארץ יודע שאין כמו טיול בעולם או שהות במקום אחר כדי להתאפס, לנקות את הראש, לקבל פרופורציות או סתם לבלות ולהרחיב אופקים. כשטסים לחו"ל במסגרת עבודה בחו"ל החוויות האלה מקבלות ערך מוסף, כסף כאמור, וגם תחושת מטרה, משמעות, כיוון ועתיד. לא מעט עובדים מגיעים במטרה אחרת לגמרי: לחיות בחו"ל כמו מלכים.

עבודה בחו"ל למשתחררים

החיסרון בעבודה מקומית הוא הצורך בנסיון. הדרישה לנסיון קודם שמופיעה בהרבה מודעות דרושים בארץ לא תמיד קיימת כשמדובר על עבודה בחו"ל. יש אנשים שזה נשמע להם לא הגיוני, אם בארץ רוצים נסיון לכל משרה, למה שבחו"ל יהיה אחרת. הסיבה היא פשוטה: שיטות העבודה בחו"ל, במכירות למשל אבל לא רק, שונות מאשר בישראל וכיוון שמדובר על עבודה זמנית בדרך כלל היעדים והמטרות גם הם שונים. כתוצאה, עבודה בחו"ל כוללת הרבה פעמים הכשרה ייעודית וממוקדת לתפקיד, באופן כזה שמאפשר להעסיק צעירים שעוד לא קיבלו נסיון ממשי בעבודה מלבד הנסיון הצבאי. התפקידים מבוססים על היתרון שיש לנו כישראלים – אמביציה גבוהה יותר, דרייב חזק יותר או פשוט נסיון צבאי או הדרכתי, יחסי אנוש טובים ונחישות. עבודה בחו"ל מוציאה את המיטב מאנשים, ומאפשרת להם לתעל את עצמם למקומות שיבנו אותם בעתיד.

תחומי עבודה בחו"ל

עבודה בחו"ל מתחלקת לכמה סוגים. הראשון, תחומים שבהם יש צורך בנסיון תעסוקתי רחב ותארים מתקדמים. השני, תחומים שבהם יש צורך באישיות מסויימת או בנסיון ממוקד שאצל ישראלים מתקבל בשירות הצבאי. השלישי, משרות שעליהן מתחרים צעירים מכל העולם בגילאי 18-25 והם פתוחים לבעלי אזרחויות מסויימות, (אירופאית, אמריקאית וכו'). עבודה בחו"ל אחרי הצבא יכולה להתאים למי שמעוניין לעבוד במכירות ושכנוע, למי שמעוניין לשדרג את התפקיד הצבאי שלו לתפקיד אזרחי, (מועיל גם לקורות החיים), ולמי שמחפש איך לצבור או לחסוך כסף וגם ליהנות ממקום אחר ונייטרלי. לוחות העבודה שמיועדים לחיילים משוחררים, לצעירים, וכן לוחות עבודה בחו"ל מספקים מדי שבוע וחודש מגוון רחב של הצעות. האפשרויות מתפרסות על פני תחומים שונים, אפשרויות השכר מגוונות וניתן למצוא תפקיד שיש אליו התאמה גבוהה ומכאן סיכוי גבוה להצליח במהלך עבודה בחו"ל.


אודות מחבר המאמר

אתר workabroad - כל המידע על עבודה בחו"ל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.