אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יוגורט- החמצה ששכרה לצידה

 

ולחשוב שמקור הכל בטעות, כאשר כמה נוודים טועים הלכו כמה קילומטרים יותר מדי לפני שעצרו לטעום מהחלב שלקחו איתם לדרך כצידה או כתוצרת למכירה. אני בטוח שהאינסטינקט הראשוני שלהם, כמו של כל אחד הטועם מוצר שחלף תאריך פקיעת התוקף שלו, היה לירוק את המשקה לאדמת החול האינסופית שהשתרעה למרגלותיהם, אך למרבה המזל, הם בלעו את המשקה עד תומו וכנראה שמזגו ממנו עוד אל כוסותיהם וקיבתם. על ידי כך, בעצם, נולד אחד המוצרים המפורסמים והפופולאריים ביותר מאז ומעולם- יוגורט, אותו יוגורט שאותו צורכים מיליוני בני אדם בכל מקום על פני כדור הארץ והנשאר, בטעמו הבסיסי, בדיוק כשהיה לפני כמה מאות שנים.

ייצור יוגורט תעשייתי החל בפריס של המאה ה-20 על ידי יצחק ודניאל קרסו, יהודים שהקימו מפעל קטן לייצור יוגורט לשם טיפול יעיל בבעיות עיכול וקראו לו דנונה, על שם דניאל, בנו הקטן של יצחק. המפעל הקטן הפך, כמעט בן לילה, לסנסציה אירופאית ואחר כך לעולמית, כאשר הלכו והתגלו עוד תכונות ועוד יתרונות מובנים של יוגורט בכל הנוגע לתזונה נכונה, בריאות הגוף והסיוע שמעניקה צריכת יוגורט עקבית ורציפה למערכת החיסון, מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף האדם. אופן ייצור יוגורט הוא פשוט וטכני בעיקרו וחוץ משימוש בעזרים טכנולוגיים מתקדמים התורמים לייצור ההמוני הנצרך ברחבי העולם, מדובר על אותו חלב פרות או עיזים ואותם חיידקים חיוביים, פרו ביוטיים, הנוספים לחלב בעת תהליך ההחמצה שלו. יוגורט דנונה היה הראשון שבו נוספו חתיכות פרי שלמות לתוך יוגורט ונוצר פס ייצור שלם של יוגורט בטעמים שונים ובמרקמים שונים, על פי טעם מקומי בכל מדינה ועל פי הפירות בהם השתמשו כתוספת ליוגורט.

יוגורט אמיתי מיוצר כולו מחומרים טבעיים, עשירים וכמעט חסרי חומרים משמרים או מלאכותיים, ולכן גם זמן התפוגה שלו יחסית נמוך למוצרי חלב אחרים, עם זאת, שימוש יומיומי ורצוף ביוגורט מאפשר קנייה מרוכזת של גביעי יוגורט וניצולם בפרק הזמן המתאים והיעיל ביותר. בעזרת אכילת יוגורט יומית מקבל הגוף בין 10% ל-15% מכמות הויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים המומלצים לאדם בוגר ליום, כך שבנוסף להנאה, לפינוק ולתחושת הרעננות והאנרגיה, נוספות גם תועלות בריאותיות ותזונתיות משמעותיות לכל אחד ואחת מאיתנו.

לאורך השנים שחלפו, ובמיוחד בשנים האחרונות, עת התפתח מדע טכנולוגיית המזון והתמסד מקצוע מהנדס המזון כמלווה צמוד ומכריע בכל יצרן מזון המכבד את עצמו, נוספו טעמים רבים, מגוונים ומיוחדים של יוגורט המתאימים לכל מטרה ומותאמים באופן אישי לסקרי דעת קהל ולמשובים מציבור הצרכנים. יוגורט דנונה ממשיך לעמוד בחזית ובקדמת הבמה בכל הקשור לחדשנות, ראיית העתיד והבנה עמוקה של חשיבות צריכת יוגורט כבסיס לחיים איכותיים, בריאים וארוכים יותר כבר מגיל צעיר ועד לגילאים מבוגרים מאוד. מרכיב משמעותי של אופן הפנמת הערכים והצרכים הללו הוא במתן זיכיונות עולמיים של חברת דנונה העולמית לספקים בכל מדינה ומדינה, כך שגם יוכלו להשתמש בסודות המקצועיים של יוגורט דנונה לשם ייצורו והפצתו באותה מדינה וגם במתן זכות לכל ספק ולכל זכיין להוסיף, לשנות ולהתאים את הטעמים והתוספות בהתאם לטעם הקהל המקומי, מבלי לפגוע, כמובן, במרכיבים הבסיסיים שהופכים את היוגורט בכלל, ואת יוגורט דנונה בפרט, למוצר הבריא והחיוני שהוא.


אודות מחבר המאמר

יוגורט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.