אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה בין ליסינג תפעולי לליסינג מימוני

חברות החכרת הרכב מציעות ללקוחות שונים מסלולים שונים המתאימים לצרכים שלהם. מסלול אחד הוא מסלול של ליסינג תפעולי ומסלול אחר הוא מסלול של ליסינג מימוני. בשיטה זו האדם מחכיר רכב למספר שנים מחברת ההשכרה. בסיומה של תקופת ההחכרה הוא יכול לקנות את הרכב מהחברה ולהנות מרכב פרטי.במילים אחרות, במשך השנים שהלווה משלם לחברת ההחכרה על הרכב הוא למעשה קונה ממנה את הרכב. עד שהוא אינו מסיים לשלם על הרכב הוא נמצא בבעלותה של חברת ההחכרה. שיטה זו מתאימה מאוד עבור אנשים אשר רוצים לקנות רכב פרטי בתשלומים נוחים בדרך כלל. זוהי מעין הלוואה של חברות החכרת הרכב.

כיצד בוחרים חברת ליסינג?אם אתם רוצים לחכור רכב מחברת ליסינג כדאי לבחור בחברה שיש לכם אמון בה. כדאי לבקש המלצות מחברים, מכרים או קרובי משפחה שחוכרים גם הם רכב ויוכלו לייעץ לכם עם אילו חברות כדאי לכם לעבוד ומאילו חברות עדיף לשמור מרחק.

מה הוא ההבדל הקיים בין מסלול ליסינג תפעולי לבין מסלול ליסינג מימוני שמציעות חברות החכרת הרכב?

ליסינג תפעולי:בשיטה זו בדרך כלל המחיר שמחזירים לחברת החכרת הרכב כל חודש הוא מעט גבוה יותר.שירותים נוספים שמציעה חברת החכרת הרכב:הלקוח נהנה ממגוון גדול של שירותים נוספים שמציעה ומספקת חברת החכרת הרכב וביניהם: שירותי חילוץ, שירותי גרירה, שירות העברת מוסך, שירות טיפולים ותיקונים לרכב, קבלת רכב חלופי בזמן שהרכב נמצא במוסך ועוד.בסיומה של תקופת ההחכרה של החכרת הרכב מחברת הליסינג הלקוח מחזיר את הרכב לחברת ההחכרה. אם הוא מעוניין בכך הוא יכול כמובן לחכור רכב אחר באותו מסלול ליסינג ולפעמים אף במסלול אחר.ליסינג מימוני:בשיטה זו בדרך כלל המחיר שמחזירים לחברת החכרת הרכב כל חודש הוא מעט נמוך יותר.מלבד העובדה שחברת הרכב מחכירה רכב למשתמש היא אינה מעניקה לו שירותים נוספים מלבד שירות הליסינג ועל כן מחיר ההחכרה הוא נמוך יותר בשיטת ליסינג זו כפי שצויין לעיל. הלקוח יכול לטפל ברכב במוסך ובמקומות שהוא רואה לנכון.בסיומה של תקופת ההחכרה של החכרת הרכב מחברת הליסינג הלקוח יכול לקנות את הרכב מחברת ההחכרה בהתאם לחוזה עליו הוא חתם לפני ההחכרה.


אודות מחבר המאמר

מעיין מרון, מומחית בתחום התחבורה, רכבים ומוטוריקה בישראל ובעולם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.