אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הקמפיין של הסרט באטמן-האביר האפל

שמונה חודשים לפני שהסרט: "באטמן- האביר האפל" עלה למסכים ושבר את שיא הצפיות בסוף השבוע הראשון, התחיל הקמפיין שקידם את הסרט. הקמפיין הזה הוא אחד המבריקים שאי פעם יוצרו בשביל סרט או בשביל מוצר. הוא מופת של רעיון מבריק, ביצוע דקדקני ושימוש נרחב בכל המדיומים האפשריים.

איך הם עשו את זה?

במאי 2007 הוצפו מרכזי הערים המרכזיות בארה"ב בשלטי חוצות המקדמים, אחד- הרווי דנט, למשרת התובע המחוזי. רק שועלי קומיקס וותיקים התחילו לנחש למה הקמפיין הזה מוביל, אך גם הם לא שיערו את עוצמת החוויה שהולכת לעבור עליהם. 24 שעות מאוחר יותר, קושקשו כל שלטי החוצות ופרצופו של הרווי דנט הושחת יחד עם הכיתוב, "אני מאמין להרווי דנט."

הלאה, במקביל הועלתה תמונתו של הרווי דנט לאינטרנט בצורת אתר מיוחד. גולשי האתר שנרשמו קיבלו למייל שלהם קוארדינטות מיוחדות שהזנה שלהם על התמונה קילפה את פניו של המועמד וחשפה את פניו של הג'וקר, קית' לדג'ר המנוח. הקמפיין רק התחיל.

ביולי של אותה שנה, בזמן פסטיבל קומיקס, פזורו אלפי קלפי ג'וקר בין המשתתפים שהובילו לאתר נוסף, שם היו הפעלות נוספות במשחק הווירטואלי. חידה אחת קודדה לגמרי בעזרת מורס, סימפול של הצחוק של הג'וקר היווה פתרון לחידה אחרת. תמונות, טקסטים, אתרי תוכן, פורמים ומשחק תפקידים, גוייסו למהלכים הבאים.

 במשך שמונה חודשים הניעו אנשי הקמפיין את המעריצים ממקום למקום, מחידה לחידה, תוך כדי הפעלות ממשיות ואפילו חלוקת עוגות שהגיעו עד לביתם. הבאזז שנוצר בעקבות הקמפיין המבריק הוביל לפתיחה בומבסטית של הסרט, ביקורות נלהבות ואינספור פרסים, הן על הסרט והן על הקמפיין.

יצירתיות

חברת וורנר ו- 42 Entertainment (החברה שנבחרה להוביל את הקמפיין) הצליחו לתפעל מאות מליונים של אנשים בכל רחבי הגלובוס. הסבלנות שהייתה להם בטפטוף הקמפיין והירידה המדוקדקת לפרטים ייצרו קמפיין שנלמד כיום בכל המכללות לשיווק בעולם. כל זה לא היה אפשרי בלי רעיון יצירתי ופלטפורמה שאפשרה את מימושו- האינטרנט.

אנשי השיווק הבינו שהאינטרנט מאפשר להם להגיע ישירות אל המעריצים ואל השטח עצמו. השילוב של המדיומים וההבנה כי ניתן להגיע בו זמנית אל כל המעריצים בעולם הם שהביאו להצלחת הפרוייקט.

יותר מכל, הקמפיין היה חדשני ביכולת להמחיש את הסרט לכדי מציאות קונקרטית. לא עוד פרסומות עתירות אפקטים, לא עוד וויזואל מרהיב. הדגש הוא על החוויה הממשית, על להיות חלק פעיל ממנוע המתדלק את עצמו. זה עבד ובגדול. לקרוא, ללמוד וליישם.


אודות מחבר המאמר

GreenWeb כותבים על יחסי ציבור, פרסום, רעיונות ועוד... בקרו אותנו באתר הבית וקבלו רעיון לשיווק העסק שלכם, אתר תינוקות מחכה לרעיונות שלכם!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.