אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שלום, הרמוניה, ענווה, מלחמה, גאווה, איזון, אגו

אגו - גאווה - ענווה - מלחמה - שלום - הרמוניה - איזון

ובו יתבאר, העניין של האגו של האדם. מה תפקידו? מה משמעותו? והאם הוא טוב או רע? ועוד.

ונקדים ונאמר, כי כל אחד בעולם, מגדיר את האגו בצורה אחרת. כי יש כאלו שמבחינתם, האגו של האדם, הוא הרצון העצמי של האדם. שהאדם רוצה שהמציאות תהיה כך ולא אחרת. וזהו סוג של אגו. ויש כאלו, שמבחינתם, האגו של האדם, הוא רק כאשר האדם רוצה איזה דבר, שבא על חשבון טובתם של אחרים, ולמען טובתו האישית. ויש כאלו שמגדירים את האגו, בעצם זה שהאדם מודע לכך שהוא קיים, כישות נפרדת משאר הדברים שבעולם. וכל אחד מגדיר את האגו בצורה אחרת. וכאן נדבר על האגו בצורה כללית, ושכל אחד יפרש את תוכן הדברים, לפי הפירוש האישי שלו, למושג אגו.

ומי שיתבונן יראה, כי בעולם שלנו, קיימת מלחמה שלמה, באגו של האדם. ויש סדנאות רבות וספרים רבים ותורות ותיאוריות ופילוסופיות שונות, שמנסות ללמד את האדם, כיצד הוא יכול להתמודד עם האגו שלו, וכיצד הוא יכול להכניע אותו, ולאזן אותו וכיו"ב. וכאן יתבאר המקום האמיתי ונקודת המבט האמיתית, לגבי האגו של האדם.

ומי שיתבונן בעין אמיתית על עניין האגו של האדם, יראה כי יש כאן נקודות מבט שונות. ונקודת המבט הראשונה היא, שהאגו של האדם, הוא האחראי לכך שיקרו לאדם בחיים שלו, גם דברים טובים וגם דברים רעים.

ונתחיל מהדברים הרעים, שבגללם כולם נלחמים באגו. כגון לדוגמא מלחמות אגו. שאנשים נלחמים למען האגו שלהם ומשחקי הכבוד ומשחקי השליטה שלהם. ומלחמה גובה קורבנות משני הצדדים. ואנשים בגלל האגו והגאווה שלהם, בגלל זה הם נלחמים במלחמות כאלו ואחרות, וגורמים נזק לעצמם ולסביבתם.

ואם לא היה לאדם אגו, ואם לא היה אכפת לאדם, מי יגיד את המילה האחרונה, ולא היה חשוב לאדם לצאת צודק ושדווקא הוא יהיה הצודק, ואם לא היה חשוב לאדם, מי...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד חיים טובים על המשמעות של ..., קושי, מושפל, דמיונות, הצד השני ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר אגו - גאווה - ענווה - מלחמה - שלום - הרמוניה - איזון

מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.