אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתנות מקוריות ליום ההולדת – האם באמת יש בכך צורך?

תחום המתנות לימי הולדת הפך במרוצת עשרות השנים האחרונות להיות תעשייה עצומת מימדים בפני עצמה, חלק בלתי נפרד מתרבות הצריכה אותה כולנו חיים ונושמים, ועוד תירוץ מצוין להוציא הרבה כסף, זמן ומאמץ, כמה וכמה פעמים מדי שנה. כך, אנשים רבים נדרשים לחפש ולמצוא מתנות מקוריות מדי שנה כמה וכמה פעמים, בכל פעם שלמישהו הקרוב אליהם יש יום הולדת.

המון אנשים נתקלים בבעיה הזו שוב ושוב מדי שנה, ופשוט נשארים אובדי עצות מול השאלה הנצחית – מה לקנות לבן/ת הזוג, קרובי משפחה או חברים ומכרים כאלו ואחרים, לכבוד יום ההולדת?

 

בעוד אינספור אנשים ואתרים שונים ברשת מציעים אינספור רעיונות שונים ומשונים עבור מתנות מקוריות ליום ההולדת, שווה אולי לבחון אפשרות אחרת, אפשרות אשר סביר להניח כי תשעים אחוזים מהאנשים יפסלו אותה על הסף, אך בכל זאת שווה להציע אותה – אולי לא צירך לקנות שוב ושוב מתנות ליום הולדת? אולי אדם אותו אנו מכירים כל ימי חיינו, אשר קנינו לו כבר עשרות מתנות והוא קנה גם לנו, אולי הוא אינו חייב לקבל גם השנה מתנה מקורית, מושקעת ויקרה ליום ההולדת? אולי ניתן להסתפק בברכת מזל טוב חמה ואישית, בשיחה בטלפון או אפילו פגישה מיוחדת לכבוד יום ההולדת, אך לא בהכרח בשבועות של חיפושים והתלבטויות על מנת למצוא בסוף מתנה יקרה מדי שסביר להניח שהוא לא ממש יאהב?

 

כאמור, רובם המכריע של האנשים אינו יכול לעכל רעיון מסוג זה, שכן מתנת יום ההולדת מסמלת בעיניהם את ההתחשבות וההשקעה, את המאמץ והאהבה שקונה המתנה משקיע בבעל/ת יום ההולדת. כמובן שיש בזה משהו – כאשר אנחנו משקיעים זמן ומאמץ במחשבה, חיפוש, קנייה או הכנה של מתנת יום הולדת מקורית ומושקעת במיוחד, אנחנו ללא ספק מראים בכך עד כמה בעל השמחה חשוב עבורנו. אך אנשים רבים וודאי יוכלו להעיד כי במקרה של רבים מהמכרים ואף קרובי המשפחה שלהם, כבר מזמן אין להם צורך להוכיח שוב ושוב, מדי שנה מחדש, כי הם אוהבים אותם ונוצרים אותם בליבם. אצל מרביתנו, האנשים הקרובים אלינו באמת - בני המשפחה הקרובה אלינו, חברים טובים או אפילו בני/בנות זוג, כולם אנשים שהאהבה שלנו אליהם כבר מזמן אינה מוטלת בספק על ידי אף אחד, וברורה ונהירה לכולם, ובמיוחד להם עצמם. לכן, במצבים כאלו מדוע אי אפשר פשוט להשקיע באיזו ארוחה משותפת או איזה טיול קצר יחדיו או פעילות אחרת אשר תסמל את יום ההולדת, גם ללא קניית מתנה מקורית במיוחד?

 

הרבה אנשים כבר מתחילים להסכים עם גישה זו, במיוחד לאחר שמבינים כי מתנה היא דבר סמלי, ולא בהכרח חומרי מטבעו. אחרים, ימשיכו לחפש מתנות מקוריות לנצח – כל אחד ומה שמדבר אליו...


אודות מחבר המאמר

כותבי מאמרים לאתר http://www.nameonrice.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.