אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקירת שוק ההון 20.8.11 - איזיטרייד

תל-אביב: השבוע נסגר בירידות

שבוע ירוק בבורסה התל-אביבית הסתיים בצבע אדום, תרתי משמע: לאחר שמגמת ההתאוששות שלטה באחד-העם במשך רוב השבוע, באו נפילות יום חמישי והפכו את הקערה על פיה. על רקע הירידות בעולם ובעוד מסכי הטלוויזיה משדרים עדכונים שוטפים מזירת הפיגוע בדרום, נרשמה באותו היום צניחה של 3.8% במדד ת"א 25 ו-3.5% במדד ת"א 100. בסיכום השבועי רשם ת"א 25 ירידה של 0.3%, בעוד ת"א 100 הצליח לטפס בשיעור דומה. המשך הנפילות בוול סטריט ובעולם בימים חמישי ושישי, כמו גם המשך נפילות טילי הקסאם והגראד בדרום, עלולים להעיד על הפתיחה שלילית הצפויה לשבוע המסחר החדש שייפתח היום.

עונת הדו"חות בבורסה התל-אביבית ממשיכה להתקדם בעצלתיים. ביום רביעי דיווחה ענקית הכימיקלים והדשנים כי"ל על עלייה בהכנסות לעומת הרבעון השני אשתקד. מניית כי"ל רשמה ביום רביעי עלייה של 1.5%, ואז נפלה 3.9% ביום חמישי כאשר התחלפה האווירה הכללית.

מניית טבע, שירדה 2% ביום המסחר האחרון בת"א, רשמה ירידה מצטברת של 3.4% בימים חמישי ושישי בוול-סטריט. ענקית התרופות חוזרת היום למסחר בת"א בפער ארביטראז' שלילי של 0.7%.

בזירת המט"ח נחלש השבוע השקל הן מול הדולר והן מול היורו. ביום שישי התחזק הדולר היציג ב-0.8%, וננעל על 3.586 ש"ח.

בעולם: רכבת הרים בוול-סטריט

לאחר ירידות חדות בימים חמישי ושישי, וול-סטריט סגרה שבוע שלילי נוסף, רביעי ברציפות. מדד הדאו-ג'ונס נפל 4% בשבוע החולף, ה-S&P 500 צנח 4.7% והנאסד"ק ספג את המכה הקשה ביותר עם ירידה של 6.6%. גם הבורסות באירופה ובאסיה רשמו ירידות חריפות לקראת סוף השבוע. ביום שישי נרשמו ירידות של 1% בפוטסי הבריטי, 1.9% בקאק הצרפתי, 2.2% בדאקס הגרמני, 2.5% בניקיי היפני ו-3.5% במדד ההנג-סנג של הונג-קונג. ירידות סוף השבוע בעולם מהוות כמובן חלק מהרוח הגבית האדומה שתעיב על פתיחת המסחר בישראל היום.

בין המניות הבולטות שהשפיעו על המסחר ביום שישי הייתה ענקית הטכנולוגיה HP, שהתרסקה 20% ביום אחד לאחר הודעה דרמטית על השינויים הצפויים בפעילות העסקית. בכוונת HP לסגור את אחת חטיבותיה, לנסות ולמכור או להנפיק חטיבה אחרת ולרכוש יצרנית תוכנה בעלות של 10 מיליארד דולר. מניות טכנולוגיה נוספות רשמו ירידות ביום שישי, כמו גוגל ומיקרוסופט שנפלו 2.8% ו-2.5%.

הכלכלנים של בנקי ההשקעות הגדולים עדכנו בימים האחרונים בזה אחר זה את תחזיות הצמיחה שלהם לכלכלה האמריקנית. האנליסטים של סיטי, ג'יי.פי מורגן ומורגן סטנלי, צופים כעת האטה נוספת בצמיחה ברבעונים הקרובים – אך עדיין מאוחדים בדעה כי לא תהיה גלישה למיתון, אלא האטה בלבד. כלכלני דויטשה בנק הורידו את תחזית הצמיחה שלהם לכלכלת סין. מאידך, חלק מהמשקיפים טענו כי הירידות בשווקים מעידות כי השוק כבר מתמחר מיתון מלא ולא האטה – מה שמעלה את השאלה האם האנליסטים אופטימיים מדי או שהמשקיעים פסימיים מדי.

החששות מפני מיתון עולמי השפיעו גם על שוקי הסחורות: הזהב, סחורה שאוהבת מיתון, עלה השבוע 6.3% והגיע במהלך המסחר של יום שישי לשיא היסטורי חדש של 1,881.4 דולר לאונקיה. ואילו הנפט, סחורה שרגישה למיתון בתור תשומה עיקרית של מגוון תעשיות ופעילויות, רשם ירידה של 4% לעבר מחיר של 83 דולר לחבית. לא מעט בחרו לסחור באופציות דיגיטליות והרוויחו מהירידות.

כדאי לשים לב השבוע: מה יקרה לדולר-ין, והאם הרשויות ביפן יתערבו?

לאחר היחלשות נוספת של הדולר האמריקני למול הין היפני בשבוע החולף, פרסומים בתקשורת הכלכלית ביפן טוענים כי בבנק המרכזי כבר מתכננים התערבות חדשה בדמות הקלה מוניטרית על מנת לעצור את ייסוף המטבע המקומי. הדולר, שהחל את השבוע קרוב לרף של 77 ין, ירד במהלך המסחר ביום שישי עד לרמות שמתחת ל-76 ין לדולר – לפני שהתאושש בחזרה ומחק את מרבית הירידות היומיות בדרך למחיר של 76.54 ין לדולר.

גם היורו התאושש השבוע בחזרה למול הדולר, והוא שב כעת להיסחר בתמורה לדולר ו-44 סנט. בישראל, כאמור, התחזקו הדולר והיורו כאחד למול השקל.

כמו המשקיעים במניות, גם סוחרי המט"ח יחכו השבוע לנאומו החשוב של נגיד הפד בן ברננקי ביום שישי הקרוב. אם ברננקי יכריז, או אף ירמוז כפי שעשה אשתקד, על תוכנית הקלה כמותית חדשה (QE3), הדבר עשוי להביא רוח גבית לשוק המניות אך לרמוז על היחלשות עתידית של הדולר.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות)


אודות מחבר המאמר

אופציות דיגיטליות באיזיטרייד - מערכת המסחר המתקדמת ביותר.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.