אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סדנאות ניהול – מבט חיצוני ומקצועי

נקודת מבט חיצונית מספקת לנו זווית אחרת על הנעשה, גם במקרים שבהם אנחנו חשים בטוחים ומומחים. מקום לשיפור תמיד יש ובכל תחום, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחום העסקים והניהול. משרות ניהוליות הן ללא ספק תפקידים קשים ותובעניים וזוהי אחת הסיבות בגללן סדנאות ניהול מועילות וחשובות לתפקוד היום יומי. ניהול עשוי להיות מטריציוני (היררכי) או מקצועי; בתחום ההתמחות של הממלא את התפקיד או בעולם תוכן חדש לחלוטין; והוא עשוי להגיע אחרי שנים רבות של ניסיון ניהולי או לראשונה. כך או אחרת, מדובר על משרה המערבת היבטים רבים.

אחת הבעיות של מנהלים היא חוסר היכולת שלהם להביט על התפקוד שלהם מן הצד – נקודה החשובה במיוחד לאור העובדה כי עובדים רבים מושפעים מהם באופן ישיר או עקיף. ליקוי בהתנהלות היום יומית עשוי לבוא לידי ביטוי ביחס משפיל או מזלזל כלפי העובדים; באי האצלת סמכויות; בניהול זמן קלוקל; או באי היצמדות לחזון ומטרות הארגון. סדנאות ניהול שונות מציבות מול המנהלים מראה ביקורתית המבוססת על המציאות ומאלצת את המשתתפים להתמודד ולתקן את הליקויים. אין זה פשוט למנהל להודות בבעיות במסגרת ההתנהלות שלו אך זה שלב חיוני בדרך לשיפור.

הסדנאות מועברות באמצעות סימולציות שונות, המדמות סיטואציות ניהוליות ובעיקר כאלו המציגות קשיים ואתגרים. לרוב מדובר על פורום שלם של מנהלים – נקודה המהווה יתרון בהעברת המסר של ההפעלה. לעתים, צפייה במנהל אחר פועל או מגיב בדרך מסויימת מאירה למשתתף את העובדה כי הוא נוהג באותה הדרך וכי כדאי לשנות אותה. סדנאות ניהול משלבות לרוב גם הסברים ורקע תיאורטי על ההתנהגות האנושית והמקצועית ועל טיפוסי אישיות שונים בכדי לבטא את העובדה כי על המנהל להתגמש ולהתאים את דרך הניהול שלו כלפי עובדים השונים זה מזה.


אודות מחבר המאמר

עצמאי בשטח – סדנאות חקר מודעות למנהלים/חברות/ארגונים

לפרטים: 054-5914441  ליאת

או במייל: lramatinavon@selfid.co.il 

אתר האינטרנט שלנו: http://www.selfid.co.il  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.