אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רישיון למלגזה - חובה לכל חקלאי

מלגזות הן כלי רכב המצוידים בזרועות פלדה באמצעותן ניתן להעמיס מטענים ולהוביל אותם למרחקים קצרים יחסית. כיוון שמדובר בכלי רכב כבד מחייב החוק רישיון למלגזה מכל אדם המבקש להשתמש בכלי לשם עבודתו. בתחומי התעשייה והחקלאות כבר ידוע כיום כי רישיון מלגזה הוא דבר הכרחי שבלעדיו לא ניתן להשתמש בכלי לייעול העבודה השוטפת.רישיון למלגזה ניתן רק לאדם שעבר את גיל שמונה עשרה ושכבר יש לו רישיון נהיגה קודם, כאשר מדובר על רישיון נהיגה מדרגה 1 (רישיון לנהיגה בטרקטור) או 02 (רישיון לרכב פרטי). בנוסף לכך, בשנים האחרונות מחייב משרד הרישוי כל מי שמבקש לקבל רישיון מלגזה לעבור קורס בבית ספר למלגזות שהוסמך באופן רשמי על ידי משרד הרישוי לקיים קורס כזה.

צורך שאינו נעלם

ענף החקלאות התפתח ללא היכר בעשורים האחרונים. אך יחד עם זאת, בין הדברים שלא השתנו אפשר למצוא את הצרכים הבסיסיים של שינוע חומרי גלם וסחורה חקלאית, ולצורך כך רישיון למלגזה הוא הכרחי. למרות שניתן להעמיס ארגזים ושקים גם על טרקטורים, הרי שברור כי רישיון מלגזה הופך את חיי החקלאי המודרני לקלים לאין שיעור.היתרון במלגזה הוא כי ניתן להעמיס עליה כל סוג של משא, בין אם מדובר בתוצרת חקלאית, חומרים המשמשים בחקלאות או כלי עבודה. נהג מיומן שרכש רישיון למלגזה יוכל להעביר ממקום למקום גם מכונות חקלאיות קטנות ובכך לחסוך זמן ועלויות. רישיון מלגזה משמש באופן זה בתור הצעד הראשון לחסכון כלכלי לכל משק חקלאי אשר מבקש לקצץ בעלויות הגידול.

רישיון למלגזה – תועלת בכל שלבי הייצור

תהליך הייצור החקלאי מתחיל בהעמסת חומרי הגלם, שיכולים להיות זרעים, שתילים, אדמה וכדומה. ניתן כמובן לשנע חומרים אלו באמצעות פועלים אך בכך ישנו בזבוז זמן עבודה של מספר אנשים רב. לעומת זאת, באמצעות נהג יחיד בעל רישיון מלגזה אפשר לבצע עבודה של מספר פועלים בזמן קצר יותר, ולאפשר לפועלים לבצע בינתיים את העבודות ההיקפיות.במהלך העבודה השוטפת מאפשר רישיון מלגזה לפועל האחראי על תחום זה להעביר כלי עבודה ומכונות ממקום למקום, באופן שמצריך מספר מצומצם יותר של כלי עבודה. כך לדוגמא ניתן להשתמש בשליש מכמות המעדרים ולהעביר אותם מקבוצת פועלים אחת לשנייה באמצעות נהג בעל רישיון למלגזה, במקום לצייד כל פועל ופועל במגרפה, והדוגמאות עוד רבות.

יתרונות בולטים

כמובן שהיתרון הבולט ביותר של רישיון למלגזה הוא בשלב של איסוף התוצרת החקלאית ושינועה לעבר נקודת האריזה או אפילו נקודת המכירה. כל מי שסחב בעצמו (או העמיס על גבי טרקטור) ארגזים מלאים בפירות או בירקות ידע להעריך את הקלות שבה ניתן באמצעות רישיון מלגזה לחסוך את כאבי הגב והזמן היקר המתבזבז על העברת התכולה מן השדה או החממה.אין שום חובה להחזיק מלגזה באופן קבוע, וישנם חקלאים רבים אשר מעדיפים לדאוג לכך שיהיה ברשותם נהג בעל רישיון למלגזה שאותו יוכלו להפעיל בשעת הצורך. ניתן כיום לשכור מלגזות על בסיס יומי או שבועי ובכך לחסוך את עלות אחזקת המלגזה עצמה, אך ברור שללא רישיון מלגזה לא ניתן להשתמש בשירות מועיל זה בתחום החקלאות.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.