אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שרציתם לדעת על דיקסי

הסיפור של דיקסי, מסעדת גריל אותנטית,  מתחיל ב1993 ולמעשה מציג גרסה ישראלית לדיינר האמריקאי האהוב. דיקסי הייתה בין החלוצות שהבינו את הקונספט של מסעדה עם אוכל טוב, מנות גדולות וזמינות של 24 שעות, מה שלא היה מקובל בנוף הישראלי בענף המסעדנות של שנות התשעים.  כן, יכולת למצוא מסעדות שפתוחות עד מאוחר, אבל מסעדה כמו דיקסי שמגישה בורגרים כבר בחמש לפנות בוקר, מהפך.

לאורך השנים בנתה לה דיקסי מעמד של מסעדה נחשבת וכיאה לכזו משכה אליה חוג לקוחות נוצץ אשר כלל שחקנים, זמרים ובכירים במשק, כולם הגיעו אל דיקסי על מנת להתענג על האוכל המשובח במקום ולספוג קצת אוירה. דיקסי בנתה לעצמה מוניטין של מסעדת גריל ובשרים ברמה אחת למעלה והצליחה להתקדם, עקב לצד אגודל, אל התואר מסעדת הגריל הטובה בישראל. כך למשל, מנת הדגל שלה, הכנפיים של דיקסי, הפכה למותג בפני עצמה והצליחה לסקרן את טובי החך הקולינרי, אשר ניסו לנחש מה יש ברוטב המיוחד שעושה את המנה. 

כמו כל מסעדה מצליחה שנמצאת בשטח זמן רב, גם דיקסי הייתה צריכה כמה נקודות זינוק בעלייה אחת כזו התרחשה  ב2008 כאשר השף חיים כהן רכש את  המסעדה מהשותפה שלו והפך הבעלים הבלעדי. כהן הביא ניחוחות חדשים והכניס פלפל חדש לדיקסי. מהלך זה לא רק שיפר את התפריט הקולינרי, אלא גם משך אחריו אוכלוסייה טרנדית חדשה שעד אז לא פקדה את המקום.

זינוק נוסף התרחש כאשר השכילה דיקסי לקרוא נכון את שוק המשלוחים בישראל ופתחה את פילדפיה, מסעדת אחות אשר מציעה את הטעם המוכר , במחירים עממיים יותר ובמהירות שלא מחייבת ישיבה במקום. פילדפיה, האחות הקטנה, בנויה יותר על קונספט של כריכים וטורטיות אולם ידה של האחות הבוגרת מורגשת בכל, החל ממנת הכנפים המוכרת ועד למבחר הבשרים בכריכים וגודל המנות. כיאה למסעדה תל אביבית, מבינה פילדלפיה את הקצב של העיר ומאפשרת הזמנת משלוחים גם בשעות הקטנות של הלילה, מה שהפך אותה עד מהרה ללהיט בקרב הקהל המקומי.

השילוב בין הזמינות , השפע  והטעם, יחד עם המוניטין של דיקסי, הפכו את פילדפליה לשם מוכר בנוף התל אביבי ומתגו אותה כפתרון הבריא והנוח לכל מי שמבקש להזמין ארוחה משביעה וקלילה, בכל שעות היום והלילה.

אין ספק כי הנכונות של דיקסי להשתכלל ולחדש בכל פעם מחדש, מהווה חלק מסוד ההצלחה של מסעדה שנמצאת בשטח למעלה מעשור. לאורך השנים דאגה דיקסי לשמר את הקו המוכר שבנה אותה, אך יחד עם זאת להוסיף לו בכל פעם ניחוח קצת אחר, מתאים יותר להתפתחות הענף, מתאים יותר לקצב של העיר, מתאים יותר למהלכים הפנימיים בין ארבע הקירות. היכולת הזו, לחזק את מה שעובד ולהתקדם איפה שצריך, תשאיר את דיקסי בשטח עוד זמן רב  והרווח כולו שלנו.........


אודות מחבר המאמר

דניאל רחמים, מנהל אתר משלוחה, www.mishloha.co.il/אתר המשלוחים הגדול בישראל  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.