אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יועץ נישואין – מה תפקידו?

במרוצת השנים האחרונות מוסד הנישואין חווה טלטלה קשה. בעוד שבעבר נישואין נחשבו קדושים ונמשכו למצח או לפחות עד שאחד מבני הזוג הלך לעולמו, כיום, הקלות בה בני זוג מתגרשים ובכלל, הסיבות אשר מובילות אותם לכך, הפכו מינוריות ביותר.

מהו יועץ נישואין?

יועץ נישואין הינו האדם שמנחה את תהליך יעוץ הנישואין. ייעוץ נישואין הינו תהליך טיפול זוגי, אשר נועד במטרה לסייע לבני הזוג הנשואים בעתות משבר ותחושה שאין כבר מה לעשות. מטרתו של יועץ הנישואין היא לאפשר לבני הזוג לרקום בניהם תקשורת הדדית טובה, שתהיה זורמת ותימנע ממאבקי כוחות ויחסי שליטה. יועץ נישואין יעזור לזוגות לפתור את הוויכוחים והקונפליקטים ממקום רגוע ושלו, בני הזוג ילמדו לשנות דפוסי התנהגות שליליים וינסו לאתר רבדים סמויים בהתנהגותם. במקרים רבים יועץ נישואין יאפשר לבני הזוג להחליט האם כדאי להם להישאר בתוך מערכת היחסים הזוגית או שמא רצוי שיוותרו ויניחו לה. חשוב מאוד לציין כי יועץ נישואין בדומה ליועץ אחר אינו קובע לבני הזוג מה לעשות במערכת הזוגיות שלהם, אלא, מציג בפני שני בני הזוג את מכלול האפשרויות אשר ניצבות בפניו, מהן הוא מוזמן לבחור את זו שנראית לו ביותר.

היכן ניתן למצוא יועץ נישואין?

כיום ניתן למצוא יועץ נישואין בעזרת ענפי תקשורת ומדיה רבים. אפשר לבצע חיפוש פשוט קל ונוח, באמצעי חינמי ונגיש – מי אם לא האינטרנט? ובו לבדוק את המכללות הקרובות ושאר האוניברסיטאות המתאימות שמכילות יועצי נישואין מוכשרים ומקצועיים. כמו כן, ניתן לחפש במדורים השונים שישנם בעיתונות הרבה ולתור אחר מודעות שמפרסמות שירותי ייעוץ נישואין או שירותי יועץ נישואין. יתרה מזאת ניתן לחפש יועץ נישואין גם באמצעות ענף האינטרנט, אך באמצעות בדיקה בפורמים שונים ובשאר בלוגים מתאימים וקריאת בהם ניתן לקרוא המלצות מפי אנשים אשר עברו ייעוץ נישואין אצל יועץ נישואין ומעוניינים להגיע.

באילו מקרים נוכל להיעזר ביועץ נישואין?

ניעזר ביועץ נישואין כאשר הזוגיות שלנו עומדת בפני פרשת דרכים (האם להיפרד ולפרק את מערכת היחסים ובפרט את הנישואין, או שמא להמתין עוד ולקוות שהמצב ישתפר), כמו גם במקרים שונים בהם בני הזוג מוצאים עצמם רבים ללא הרף, או במצבים בהם בני הזוג לא מצליחים לנהל בניהם תקשורת טובה, כשהם אינם מרגישים עוד כי הם נהנים זה מחברתו של זה או כשאין להם נושאי שיחה משותפים. כל המקרים שציינו לעיל, מובילים את בני הזוג לתסכולים ולתחושות ייאוש בעקבותיהם בני הזוג חשים כי לא ניתן לשקם את מערכת היחסים הזוגית שלהם. ברם, פניה אל יועץ זוגי תוכל לסייע, לשקם ולפתור את הבעיות שישנן במערכת היחסים הזוגית.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.