אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבה שלילית, חשיבה ריאלית, חשיבה אופטימית, חשיבה חיובית, פסימיות, חשיבה פסימית, אופטימיות

פסימיות, חשיבה אופטימית, חשיבה חיובית, חשיבה פסימית, חשיבה ריאלית, חשיבה שלילית, אופטימיות

ובו יתבאר העניין של אופטימיות וחשיבה אופטימית (חצי הכוס המלאה / חשיבה חיובית וכיו"ב), מול פסימיות וחשיבה פסימית (חצי הכוס הריקה / חשיבה שלילית וכיו"ב).

ואופטימיות פירושו, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לטובה. אך פסימיות לעומתה פירושה, שהאדם חושב שהדברים יסתדרו לרעה.

כגון לדוגמא אדם שיש לו ספק לגבי איזה עניין, והוא חושש האם הדבר הזה הוא לרעתו או לטובתו. והאדם האופטימי יאמר, שהדבר הוא לטובה, ושצריך לחשוב בצורה חיובית, ושהכל לטובה, ושצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה, והעיקר הבריאות, ותגיד תודה שאתה בריא וכיו"ב. והאדם הפסימי יאמר, שהוא חושב שהדברים הם לרעה, ושיש חצי כוס ריקה, ושהוא חושב שיגרם לו נזק, ושזה לא עוזר לו שהוא בריא, כי הוא לא מאושר בשלמות וכולי.

והרעיון הוא פשוט, כאשר יש ספק לגבי איזה דבר, האם הוא טוב או רע. אז האופטימי יאמר, שהדבר הוא לטובה ויסתכל על היתרונות של הדבר. והפסימי יאמר, שהדבר הוא לרעה, ויסתכל על החסרונות של הדבר.

ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש יתרונות וגם חסרונות, גם בחשיבה אופטימית וחיובית, וגם בחשיבה פסימית ושלילית. ולמה?

כי מי שחושב חיובי וחושב בצורה אופטימית, הוא בעצם מצליח לדחות את הרע, לזמן מאוחר יותר. כי גם מי שחושב בצורה אופטימית, גם הוא לא תמיד מצליח להשיג את המטרות שלו. ואם המציאות היא לרעת האדם, החשיבה האופטימית שלו, לא תעזור לו. אלא, שבטווח המיידי, החשיבה האופטימית עוזרת לאדם, לא להתאכזב כבר עכשיו מהרע שקורה לו, אלא לדחות את הרע הזה לזמן מאוחר יותר, אם הוא יקרה, כאשר הוא יקרה.

כי מי שחושב בצורה פסימית, אז הוא מתחיל לסבול את הרע שאולי יקרה לו בעתיד, הוא מתחיל לסבול ממנו, כבר עכשיו בהווה. והוא בעצם מקדים את הרע של העתיד. ובנוסף, הוא מרגיש רע בהווה, מכך שרק *אולי* יקרה לו רע בעתיד. והחשיבה האופטימית, דוחה את הרע, כמה שיותר. וזה נראה כיתרון של החשיבה האופטימית והחשיבה החיובית...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד ייעוץ אישי בנושא הדבר הטוב ביותר, החשיבה החיובית, העיקר הבריאות, טוב או רע, יותר אופטימי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר חשיבה אופטימית, פסימיות, אופטימיות, חשיבה שלילית, חשיבה חיובית, חשיבה פסימית, חשיבה ריאלית

מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.