אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ספק כוח - הלב של המחשב שלך.

 

מה הוא ספק כוח

ספק כוח הוא רכיב אלקטרוני אשר מטרתו לספק זרם ומתח חשמליים למעגל האלקטרוני של המערכת איתה הוא עובד, והוא הכרחי לפעילות השוטפת שלה. אך חשיבותו הרבה בולטת דווקא בשעות תקלה, כמו למשל בשעת קצר חשמלי (זרם גדול מדי), אז תפקידו העיקרי של ספק כוח הוא לספק מתח יציב שבעצם יגן על המערכת. ספק כוח כולל גם רכיבי קירור, בדרך כלל מאווררים קטנים, אשר מיועדים לשמור על טמפרטורה יציבה ותקינה של הספק.

ספק כוח – הלב האמיתי של המחשב הביתי

מרבית האנשים אינם מודעים לעובדה לספק הכוח ישנה חשיבות מרובה במערכת המחשב הביתי. נהוג לחשוב כי ליבו של המחשב הוא המעבד, אך ספק כוח הוא רכיב בעל חשיבות לא פחותה, כיוון שהוא מספק ומווסת את המתח והזרם החשמלי הנחוץ לפעילות התקינה של כל רכיבי המחשב השונים. מעבר לכך, ספק כוח יכול, ולמעשה אמור, למנוע כל מיני תקלות ומצבים כמו שריפה של רכיבים במחשב, או חס וחלילה של המחשב כולו, כאשר במקרה הכי גרוע יישרף רק ספק הכוח כשהוא "מקריב את עצמו" כך שלא יישרפו חלקים אחרים.

כיצד נזהה ספק כוח איכותי

ספק כוח איכותי יהיה מיוצר קודם כל על ידי חברה אמינה ובעלת שם, ויכלול מרכיבים פנימיים מהשורה הראשונה, וכך גם יספק זרמים יציבים למחשב. לעומת זאת, מה שנקרא ספק כוח ג'נרי יהיה מורכב מחלקים זולים יחסית, ויספק מתחים לא יציבים, אשר עלולים לגרום לאי יציבות של כל המערכת, ויהיו מיוצרים לרוב על ידי חברות עלומות שם. בדרך כלל המחיר של הספק יהווה איזושהי אינדיקציה לאיכותו, וכך יהיה קל יותר להבדיל בין ספק איכותי לבין ספק ג'נרי. לדוגמא, אם ספק כוח של 800 וואט יעלה 200 שקלים חדשים נדע שלא מדובר בספק איכותי ואמין, ולא יהיה כדאי לרכוש אותו.

לכן, מכל הסיבות שצוינו, מומלץ ביותר להשקיע ברכישת ספק כוח איכותי, שיאריך חיים וישאיר אתכם בלב שקט בנוגע לאפשרות שהמערכת תקרוס או תישרף לפתע.

 

 


אודות מחבר המאמר

מכונת כתיבה – כתיבת תוכן הנה חברה קטנה ומשפחתית שהקמנו אחרי שזיהינו צורך גדל והולך בקרב מקדמי ובעלי אתרי אינטרנט לכתיבת תוכן איכותית. עד היום נהנו משירותינו עשרות לקוחות מכל המגזרים, משרדי ממשלה וצבא, חברות בניית וקידום אתרים ובעלי עסקים פרטיים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.