אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אירועי השקה- איך להשיק מוצר בסטייל

 

 

מאחר והתפיסה לפיה אין הזדמנות שניה לרושם ראשונה מקובלת על הרוב, מושקעים מאמצים רבים בתכנון והפקת אירועי השקה.

חברות יחסי ציבור וקידום מכירות עורכות אירועי השקה למגוון רחב של מוצרים, החל מסדרה חדשה של תחליבי רחצה וכלה בדגם חדיש של מכונית יוקרה. כמובן, שאופי האירוע, עיצובו, מיקומו והמוזמנים אליו משתנה בהתאם לקהל היעד הפוטנציאלי של המוצר שהשקתו מצוינת באירוע. כך, אירוע השקה של מותג יוקרתי הפונה לקהל אמיד יראה אחרת לגמרי מאירוע השקה של מותג שקהל היעד שלו הוא נערות צעירות, למשל.

בניגוד למשתמע משמו, אירוע השקה לא תמיד נערך לכבוד מוצר חדש. אירועי השקה נערכים גם לכבוד מוצרים בעלי ותק בשוק, אשר ההיענות אליהם לא משביעה את רצון המשווקים אותם. אירוע השקה יכול להיות הזדמנות ליצור תדמית מסוימת, מושכת יותר, למוצר שלא זכה לחשיפה נאותה ושנבלע בין שטף המותגים הממלאים את מדפי החנויות השונות. כך, אירוע השקה, בעזרת האווירה שנוצרת בו על ידי מיקומו ועיצובו, מסייע במיתוגו המחודש של המוצר ובבניית דימויו הציבורי.

אירועי השקה מתוכננים לפרטי פרטים כמו היו לפחות מסיבות חתונה. קודמים אליו מחקרי שוק מעמיקים ובהפקתו מעורבים אנשי שיווק, פרסום, יחסי ציבור, עיצוב אירועים, ועוד. בנוסף, על מנת להגביר את החשיפה של המוצר המושק, מוזמנים לאירוע ההשקה אנשי תקשורת וחברה, שלרוב גם נהנים לדגום את המוצר המושק, בחינם או בהנחה משמעותית, תלוי באופי המוצר. בנוסף, לאירוע תמיד יוזמנו גם סלבריטאים, כאלה שנוכחותם בכל אירוע מסוקרת במדורי רכילות, גם כשאינם נמנים עם קהל היעד הטבעי של המותג. כך, מובטחת חשיפת המותג לקהלים רחבים יותר מאלה המשתתפים באירוע ההשקה.

 


אודות מחבר המאמר

אלעד בר

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.