אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סולארי - מערכות סולארי

 

שמש היא אחד הדברים שבישראל לא סובלים בה ממחסור לטוב ולרע. חידוש של השנים האחרונות הוא כי שמש לא רק משזפת ומייבשת כביסה מצוין אלא יכולה גם לייצר חשמל ובכך לפתור לנו בעיות חשמל רבות.

אין חדש תחת השמש

אכן נכון שימוש באנרגיית השמש אינו חדש בישראל. ישראל היא מדינה שמשתמשת בדודי שמש כבר עשרות שנים. חשמל סולארי עובד על אותו עיקרון. לוקחים את אנרגיית השמש ויוצרים ממנה אנרגיה חלופית כל שהיא. כאשר מדובר במערך סולרי של קולטי שמש הופכים לאנרגיית חום וכאשר מדובר בייצור חשמל סולארי הופכים את האנרגיה לחשמל ממש.

אז מה כן התחדש

בשנים האחרונות החליטה מדינת ישראל לעודד ייצור חשמל סולרי. הבעיה היא כי אין מספיק קרקעות להצבת שדה של קולטים סולארים. אם כך החליטו חברות רבות לנצל את גגות הבתים והמשרדים בישראל ליצור חשמל סולרי. יצור חשמל סולארי תורם מאד לסביבה. בית פרטי יכול להתקין מערכת עד 15 קוט'ש בעוד מבנים גדולים כמו קניונים מפעלים וכדומה הם יכולים להתקין מערכת של עד כ50 קוט'ש.

לאן הולך החשמל

חשמל סולארי שמיוצר על גגות יכול לשמש את תושבי הבניין עצמו. בעצם לרב ישמש חשמל סולרי את הבניין ושארית החשמל שיווצר יימכר לחברת החשמל. כן חברת החשמל תשלם לכם על השימוש בגג שלכם ועל כך שאתם מיצרים עבורה חשמל.

איך מתקינים?

עם התפתחות השוק של חשמל סולרי והתפתח השוק של חברות המוכנות להתקין אחשמל סולארי. חברות רבות מציעות את שרות הרכבת המערכת. חלקן מבקשות תשלום ויוצאות מן התמונה אך הרבה מהן יוזילו את המחיר של התקנת קולט סולארי ויתנו זאת בכך שהם מקבלים אחוזים מהתשלום שחברת חשמל מעבירה כל חודש.

התקנת מערכת חשמל סולרי אינה דבר פשוט בחרו את איש המקצוע בזהירות. שימו לב כי הוא אכן מחזיק בתעודה המאפשרת לו להתקין קולטים ואת המערכת הנלוות לייצור חשמל סולארי. אינכם חייבים להשתמש בחשמל המיוצר על גגגכם והרבה פעמים יעדיפו משפחות שלא להשתמש בחשמל סולארי מאחר והוא אינו מתאיפ לכל סוגי המלאכות הנצרכות בבית.  


אודות מחבר המאמר

המאמר מפורסם על ידי אסק4- קידום אתרים בגוגל המספקת שירותי קידום למיגוון לקוחות בתחומים שונים כגון מטבחים, פרגולות ועוד.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.