אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול זוגי והשפעתו על החיים

טיפול זוגי הפך נפוץ בשנים האחרונות, רבים מודעים לקיומו ואף נעזרים בו לפתרון בעיות שונות בחיים הזוגיים. ידוע לכל כי טיפול זוגי בכוחו לשפר את מערכת היחסים הזוגית וליישב את הסכסוכים השונים שצצים במהלך חיי הזוגיות, אולם, לטיפול הזוגי יתרונות נוספים. טיפול זוגי משפיע לטובה גם על ההתנהלות של בני הזוג בחייהם הפרטיים ובחייהם המשפחתיים (באם יש). במאמר זה, נפרט מעט על היתרונות שמציע טיפול זוגי לכל אחד ממישורי החיים שציינו קודם.

יתרונות טיפול זוגי לחיים הזוגיים

תחילה נציג את היתרונות העיקריים לשמם טיפול זוגי נועד. טיפול זוגי מטרתו לסייע לבני הזוג להתמודד עם מצבים שונים בחיי הזוגיות שלהם, מצבים בהם הם מרגישים קושי, עצב, כעס, תסכול ואף מצבים בהם הם מרגישים כי כבר אין למה להילחם או למה להישאר במערכת היחסים הנוכחית. טיפול זוגי מאפשר לבני הזוג להתמודד עם כל אותם מצבים בצורה שקולה, לשמוע ולהשמיע את תחושותיהם ורצונותיהם, לפתח ערוץ תקשורתי שמסייע רבות לפתרון מצבים דמויי אלה ומאפשר לבני הזוג לפתור את כל אותם סכסוכים בהם הם מרגישים "שאין להם עם מי לדבר" ש"אין הבנה" ועוד.

יתרונות טיפול זוגי לחיים הפרטיים

נוסף על היתרונות לחיים הזוגיים, אותם מספק הטיפול הזוגי, טיפול זוגי מסייע גם להתנהלות בחיים הפרטיים. ובכן, בני זוג מתוסכלים, אשר יעברו טיפול זוגי ויפתרו את הבעיות אשר מעיבות על החיים הזוגיים שלהם, יוכלו להתנהל מתוך מקום שלו ורגוע, לא יהיו לחוצים, כעוסים או מאוכזבים ולכן יתנהלו נכון יותר בחייהם הפרטיים. לעומתם, בני זוג כעוסים ומנוכרים שלא יעברו ייעוץ זוגי ולא יצליחו לפתור את הבעיות שלהם, ימצאו עצמם כעוסים ומתוחים במהלך שגרת יומם (למשל בעבודה) יהיו מתוסכלים לחינם, יפעלו מתוך תחושות לא נכונות ולא יצליחו להפריד את כאבם הנובע מתפקוד לקוי של מערכת היחסים הזוגית שלהם, מההתנהלות היומיומית שלהם.

יתרונות טיפול זוגי לחיים המשפחתיים

בכל הנוגע לחיים המשפחתיים, גם כאן טיפול זוגי אותו יעברו בני זוג מסוכסכים יאפשר רגיעה משמעותית שתתבטא גם בחיים המשפחתיים. באופן זה, אותם בני זוג, לא יהיו לחוצים ומתוחים ויפעלו עם הילדים כרגיל ללא כל השלכת כעס או כאב. יתרה מזאת, אלו שיעברו טיפול זוגי, ירכשו כלים אימוניים ותקשורתיים שיאפשרו להם להתנהל נכונה גם בחייהם המשפחתיים, לתקשר כנדרש עם הילדים וההורים, להביע את התחושות ואת הדרישות ולהתמודד באופן הטוב ביותר עם קשיים וויכוחים כאלה ואחרים.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.