אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

lamishpaha- מתי תובעים מזונות אישה

לעתים רצוי להתנהל בתביעות הקשורות לגירושין במשפחה באופן שקול, בניגוד למשיכה הטבעית לחרוץ את הגורל ולחיות כמשפחות נפרדות. זאת משום שמזונות אישה יכולים להיתבע בעיקר כאשר ברית הנישואין שקיימת בין בני הזוג עדיין תקפה. לאחר פירוק הנישואין והגירושין, לא יהיה ניתן לתבוע דמי מזונות רטרואקטיבית, אלא רק כלפי המשך הדרך והעתיד. זאת ועוד - ישנם תנאים נוספים לתביעת דמי מזונות אישה.

מתי אישה שעזבה את ביתה תוכל לדרוש מזונות?על האישה להמשיך ולחיות תחת אותה קורת גג - במידה ותעזוב את הבית, עניין זה עלול להפוך לה לרועץ - אם כי כאן ישנו סייג: אם תוכל להוכיח כי עזבה משום הפגנת אלימות, לא ישללו מזונותיה. כמו - כן, בית הדין מוצא טעם בכל סיבה לגופה כפי שתנמק זאת האישה וכפי שייצג אותה עורך דין משפחה מטעמה להכניס לתוקף את דרישת המזונות. מאותו הצד של המטבע ניתן לומר כי בית המשפט מאפשר גם לאישה שבעלה עזב בעצמו את הבית לקבל את דמי המזונות מבעלה. מדוע ישנו דגש על מזונות אישה?למרות שנשים רבות הרימו את הכפפה וסללו לעצמן קריירה מבטיחה ונוצצת ששכרה הרב בצידה והן היו למעשה הצד המפרנס את המשפחה, הרי שנכון למצב הנתון בישראל כיום, עדיין כושר השתכרותה של אישה נמוך באופן יחסי שמזה של בעלה. על כן התביעה למזונות אישה תוכל לצאת לפועל רק אם כושר השתכרותה של אישה הוא נמוך מזה של בעלה, ולהוות שיקול בעניין. מסורבת גט ועניין מזונותבעל אשר אינו חותם על תביעת גירושין מאישתו, למעשה מונע ממנה להתחתן עם גבר אחר. הטרמינולוגיה המקצועית קוראת לאותה אישה שבמצבה "אישה עגונה", ולמצב שבו היא שרויה "מעוכבת מזונות" - ומפעיל לחץ על הבעל המסרב על מנת שיתן לאישתו גט.


אודות מחבר המאמר

הדגה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.