אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הזמנת סושי: בדרך לסושי המושלם

הדרך אל הסושי המושלם איננה קצרה. מי שמבקש לראות לפניו בצלחת את המנה המושלמת יודע שעליו לעשות דרך ארוכה, להתאמץ, לחפש, לנסות, לטעות שוב ושוב עד שהוא יגלה את המנה המשולמת. הזמנת סושי הביתה היא אחת מהדרכים שיכולות לסייע למחפש המנה המשולמת בדרך להשגת המטרה שלו.

מהו סושי מושלם? ניתן לדבר על שתי גישות עיקריות, שונות מאוד זו מזו, בנוגע לשאלה הזו. ישנם אלה שטוענים שיש למצוא את המסעדה המושלמת עם השף המושלם שיודע להכין – לאחר שנים ארוכות של לימודים ושל אימונים – את המנה המושלמת. איש איננו יכול לצפות לכך שהוא ימצא את המנה הזו במקרה או בלי מאמץ. אי אפשר לצפות מכל אחד שיכין כזו מנה והיא דורשת את ההכשרה הארוכה שרק מאסטר סושי שף עבר אותה כדי להגיע לרמה הנדרשת.

אחרים טוענים שהדרך היחידה ליצור מנה מושלמת היא ללמוד להכין אותה לבד. עם כל הכבוד לשפים ולמאסטרים, רק מה שהכנו בעצמנו יכול להיות מושלם ורק מה שעבדנו עליו והכנו אותו בעשר האצבעות שלנו יכול להיות באמת שיא היצירה. כדי לאכול מנת סושי מושלמת עלינו למוד בעצמנו כיצד להכין אותה, עלינו להתאמן ולנסות שוב ושוב עד שנצליח במשימה. אם נתאמץ מספיק ונשקיע את עצמנו במשימה הרי שמובטח לנו שנעמוד בה.

היכן נכנס לעניין, אם כן, הנושא של הזמנת סושי?

הזמנת סושי יכולה לסייע לנו בחיפוש אחרי המסעדה המושלמת בכמה דרכים. קודם כל כך אנחנו לומדים את המנות השונות, את הטעמים והמרכיבים שלהן ואת מה שקיים בתחום הזה בארץ. ללא הידע הבסיסי הזה איננו יכולים לשפוט באמת מהו סושי טוב ומהו סושי רע. כך אנחנו רוכשים את אבני היסוד של היכולת שלנו לשפוט מנות שונות, לאמן את הטעם שלנו ולהתכונן למסע החיפושים. בכל פעם שנתעייף מהמסע נוכל להזמין סושי, לאכול ולנוח.

כשאנחנו מזמינים אוכל ממקומות שונים אנחנו לומדים גם מה מבדיל מקום אחד ממקום שני. אנחנו לומדים מה לחפש ואנחנו מגלים היכן עלינו לחפש אותו. מי יודע, אולי אפילו נגלה כך מנת סושי נהדרת מבלי לצאת מהבית. עם זאת, דומה שהחיפוש איננו יכול להיות שלם מבלי לצאת מהבית...

עבור מי שרוצה ללמוד כיצד להכין את המנה המושלמת בבית הרי שעל-ידי הזמנת סושי הוא רוכש את הידע הראשוני על המבנה של מנה, על המרכיבים שלה, על צורת ההרכבה שלה ועל ההגשה שלה. לפחות בשלבים הראשונים הוא יכול להשוות את מה שהוא עשה בעצמו במטבח שלו עם שמייצרים מטבחים אחרים, מקצועיים יותר או פחות. אם נבצע הזמנת סושי ממקום איכותי גם נוכל ללמוד עוד יותר על הדברים שהופכים סתם סושי טוב למאכל איכותי באמת ועל מה שמבדיל בין הבינוני לטוב ובין הטוב למעולה.

אמנם היה זה חכם סיני ולא יפני שאמר שכל מסע ארוך מתחיל בצעד אחד קטן אבל המשפט הזה נכון ללא ספק לכל מי שיוצא למסע הארוך שבסיומו הוא מקווה לגלות את הסושי המושלם. הזמנת סושי יכולה להיות הצעד הראשון הזה או כמה צעדים שמהווים חלק מהמסע הארוך והמיוחד הזה.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.