אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קומפוסטר עירוני

קומפוסטר עירוני מאפשר גם למי שאין לו גינה או אפילו מרפסת למחזר את הפסולת האורגנית שלו ולהפיק ממנה קומפוסט איכותי מסוג הומוס. הקומפוסטר העירוני עובד באמצעות תולעי קומפוסט אדומות אשר מפרקות את הפסולת האורגנית והופכות אותה לקומפוסט.

שימוש בקומפוסטר עירוני נפוץ מאוד בערים מערביות בעלות מודעות לסביבה כמו למשל ברלין או מדינות מסוימות בארצות הברית, בישראל השימוש בו טרם הפך לנפוץ בשל חוסר במודעות מספקת למחזור, יחד עם זאת השימוש בקומפוסטר גובר עם הזמן ורבים יותר עושים שימוש בקומפוסטר.

הקומפוסטר העירוני פועל באמצעות שימוש במבנה מתוחכם ותולעים אדומות אשר הופכות את הזבל האורגני שלנו לקומפוסט. התולעים האדומות גדלות במקור ביערות אירופה, הן חיות על הקרקע או מספר סנטימטרים בודדים מתחת לפני הקרקע בניגוד לשלשול הנמצא בישראל ואשר מתחפר לעומק. התולעים האדומות מתרבות אם מספקים להם בקומפוסטר את הסביבה האידיאלית למחיתם שזה אומר, לחות, טמפרטורה נוחה שהיא הטמפרטורה הביתית, חושך ומזון שהוא הפסולת הביתית שלנו. המבנה של הקומפוסטר העיקוני בנוי באופן בו עלינו רק להוסיף פסולת אורגנית והתולעים יחיו ויתרבו בו להנאתן.

הקומפוסטר העירוני בנוי באופן בו עלינו רק להסיר מגשים כל פעם על מנת להוציא את הקומפוסט המוכן, בניגוד לקומפוסטרים אחרים אשר דורשים התעסקות וערבוב של הערימה מדי תקופה של כמה ימים, הקומפוסטר העירוני פשוט מאוד לתפעול.

אתר greenuse כולל מידע רב על קומפוסטרים ועל השימוש בהם, ומטרתו להפיץ את השימוש בקומפוסטר העירוני אשר מאפשר לכל אחד ואחד מאיתנו למחזר במקום לזבל. לא רבים מאיתנו יודעים זאת אבל הזבל האורגני שאנו זורקים מתפרק במזבלות ללא חמצן מה שגורם לפליטת גזים רעילים אשר פוגעים במי התהום שלנו, באוויר שאנו נושמים, ועוד ועוד. זה חבל וזה לא צריך להיות כך !

מי שמתחיל לעשות שמוש בקומפוסטר עירוני לא מתחרט, לאחר זמן לא רב של כמה שבועות וככל שהתולעים יתרבו והקהילה שלהם תגדל תקבלו יותר קומפוסט איכותי אותו ניתן לחלק לחברים ולמשפחה ולעשות בו שימוש לדישון של הגינה הביתי, העציצים וכו'. מספיק מעט קומפוסט והעציצים שלכם יודו לכם מאוד מהר.


אודות מחבר המאמר

אתר גריון יוז, הוקם ומנוהל על ידי חובבי שימוש בקומפוסטרים אשר מאגדים מידע הקשור לשימוש בקומפוסטר העירוני.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.