אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסרת משקפיים בלייזר או בשיטה אחרת

הסרת משקפיים בלייזר מיועדת למגוון רחב של בעיות ראיה: קוצר ראיה, רוחק ראיה, צילינדר ועוד. ניתן להסיר משקפיים בלייזר או בשיטה אחרת וישנן דרכים רבות שמאפשרות להגיע למצב בו אין צורך במשקפיים או מושג שיפור בראייה. התוצאות תלויות בנתונים שעימם מגיע כל אחד לניתוח או לטיפול ויש הבדל בין שיטה לשיטה, כך שההמלצה על שיטה מסויימת תנתן רק לאחר בדיקת עיניים מקיפה והערכת מצב בריאות כללי. הערכת סיכויי ההצלחה של טיפול בליקויי ראייה בעזרת לייזר היא גורם מרכזי בהמלצה על שיטה זו, ולרוב מי שמגיע עם נתונים שלא מתאימים לטיפול לייזר משום סוג, יומלץ לו לוותר על ההליך ולנסות שיטה אחרת. בהמשך יפורטו האפשרויות המוצעות כיום בשוק כטיפול הסרת משקפיים, יתרונות וחסרונות אפשריים של הסרת משקפיים בלייזר או בשיטה אחרת.

 

הסרת משקפיים בלייזר – למי?

טיפולי הלייזר שמיועדים לשיפור הראייה מתחלקים לכמה סוגים – את סוג הטיפול קובע רופא העיניים המנתח. עם זאת לא ניתן לעבור הסרת משקפיים בלייזר למי שסובל ממחלות עיניים או מחלות שמערבות סיבוכים באזור העין ולמי שסובלים מראייה ירודה מאוד למרחקים קצרים או מצילינדר גבוה מאוד. גם בעלי קרנית דקה במיוחד לא מתאימים לכל טיפולי הלייזר. בנוסף, ישנם אנשים החוששים מהסיכונים או מתופעות הלוואי האפשריות, גם במידה והערכת הרופאים מציעה סיכויי הצלחה גבוהים מאוד. במקרים כאלה ניתן לשקול לעבור הסרת משקפיים בשיטה אחרת: שיטות שנותנות פתרונות לטווחי זמן קצרים או כאלו שלא כוללות מגע עם העין. בכל מקרה, בין אם עוברים הסרת משקפיים בלייזר או בשיטה אחרת יש צורך בבדיקות מקדימות שיראו שיש התאמה בין המועמד/ת לשיטה ועל מנת שניתן יהיה לנבא אחוזי הצלחה ולצפות את מידת השיפור בראייה.

 

מה צפוי אחרי הסרת משקפיים בלייזר

במידה ולא מופיעות תופעות לוואי כלשהן, מהסוג שנפוץ לאחר טיפול לייזר לשיפור ותיקון ראייה, הראייה משתפרת ובמקרים רבים גם אין צורך יותר ללבוש משקפיים או להשתמש בעדשות. הסרת משקפיים בלייזר או בשיטה אחרת לא תמיד מייתרת לחלוטין את הצורך במשקפיים – יש מקרים שבהם המספר קטן או שמושגת הטבה במצבים מסויימים למשל ראיה מרחוק או ראייה מקרוב. במקרים אחרים יחול שיפור קבוע אבל חלקי. לכן חשוב לוודא מראש מהן התוצאות הצפויות בהתאם לנתונים האישיים, ולנסות להתאים את השיטה עד כמה שניתן. הסרת משקפיים בלייזר יכולה לשפר מאוד את איכות החיים ולהקל על היום יום גם אם אחרי ההליך יש מצבים שבהם משקפיים כן נדרשים. כך גם בשיטות האחרות – הטבה חלקית או הסרה מוחלטת של משקפיים מחוללת שינוי גדול בשיגרת היום יום.

 

הסרת משקפיים בלייזר ואפשרויות אחרות

הסרת משקפיים בלייזר או בשיטה אחרת מצריכה בדיקות עיניים וכאמור תוצאות הבדיקות יקבעו את מידת ההתאמה לשיטה. מלבד לייזר ישנן אפשרויות כגון עדשות מיוחדות, תרגילי עיניים ודרכים אחרות שמאפשרות לשפר ראייה או להפטר ממשקפיים. לכל אחת מהשיטות חסרונות ויתרונות משלה, וחלקן קיימות בשוק זמן קצר יחסית כך שלא ניתן לדעת בודאות מהן תופעות הלוואי לטווח ארוך. כיוון שנדרשת התאמה לכל שיטה, והבדיקות מבוצעות על ידי רופאי עיניים ואופטומטריסטים מנוסים, הדרך הטובה ביותר לבחור שיטה להסרת משקפיים היא לגשת לבדיקות ולהתייעץ עם הרופאים. כך ניתן להגיע לתוצאות מקסימליות תוך מינימום סיכון לפגיעה בראייה. התייעצות כזו יכולה להיעשות במרפאות עיניים, מרפאות מומחים, אצל רופא פרטי או במכוני הסרת משקפיים בלייזר או בשיטות אחרות.


אודות מחבר המאמר

אתר ESTETICA - האתר המוביל ביותר בתחום של ניתוחים פלסטיים ואסתטיקה רפואית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.