אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הופעות חיות של אמנים בתחילת דרכם

 

ניתן לומר שטעמנו המוסיקלי מושפע לא מעט מהמלצות של שדרני רדיו, חברים, אינטרנט, סרטים וסדרות ואמצעי תקשורת ומדיה חברתית. למעשה, אחת הדרכים העיקריות של אמנים לחשיפה היא באמצעות הופעות חיות. עבור מרבית  המוזיקאים, הופעות חיות מציינות את תחילת הדרך בתעשייה המוזיקלית. בהופעות אלו המוזיקאים יוצרים את המפגש הראשון עם הקהל ומראים לו את יכולותיהם המקצועיות. האנרגיות והאווירה שיוצרים האמנים במהלך הופעותיהם, עשויה לבנות או להרוס קריירות שלמות. כך לדוגמה, הזמר האמריקאי האגדי, "אלביס פרסלי"- שכידוע זכה בכינוי "המלך" בעיקר בזכות הווירטואוזיות ו"השואו" שלו.

המאפיינים העיקריים הנבחנים במהלך ההופעות קשורים לרוב למראה חיצוני ולהופעה עצמה. בסופו של דבר, האמן הופך לידוע בציבור בזכות המוזיקה כמובן וגם בזכות החיצוניות שכוללת, בין היתר: ביגוד שונה, תפאורה על הבמה ועוד אלמנטים שהוא משתמש בהם בזמן המופע. לדוגמה: רוב הקהל שמחפש כרטיסים להופעות בארץ ומוצא את עצמו בסופו של דבר בקיסריה, ילך קרוב לוודאי לראות את שלמה ארצי, הידוע הידוע בהופעותיו המושקעות.

אמנים שנמצאים בראשית דרכם, זוכים לעתים, לקבל חשיפה באמצעות שיתופי הפעולה עם אמנים גדולים יותר דרך מופעי חימום, הופעות אורח, שיתוף פעולה בהקלטת האלבום או בהפקה וכו'. החשיפה לקהל דרך שיתופי פעולה אלו, היא משמעותית מאוד עבור האמן המתחיל והיא יכולה לסייע לקידום הקריירה שלו.

כמו כן, אמנים קטנים/מתחילים לא יופיעו בדרך כלל באולמות גדולים הן בגלל שהאופציה לא ניתנת להם והן בגלל שהם לא יכולים לגבות סכומים גבוהים למופע. לכן, סביר להניח שברוב המקרים, תמצאו אמנים לא ממש מוכרים בלוחות הופעות של מקומות קטנים, ברים ופאבים ואפילו פסטיבלים ברחבי הארץ. השלב הבא, במידה והאמנים יצברו קהל מעריצים ויהפכו לפופאלריים בקרב הציבור, הם ינסו למכור באופן יחסי יותר כרטיסים להופעות בארץ. 

צריך לזכור שהמגוון הגדול של הופעות חיות והתחרות בין המוזיקאים, מאלצת אותם לנקוט בשיטות שוונת להפוך את המופע שלהם לאטרקטיבי יותר באמצעות הקרנות וידאו, פירוטכניקה, תאורה שיתוף הקהל במופע ועוד.

לסיכום ההשקעה בהופעות מצד האמנים משתלמת לכולם. הקהל נהנה מחוויה מוזיקלית והאמן, מתקדם לעבר ההצלחה והגשמת הקריירה.


אודות מחבר המאמר

כרטיסון- כרטיסים להופעות- http://www.kartison.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.