אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להשתגע כדי להישאר שפוי, לחיות את החיים בשלום, המרדף אחרי האושר, שיגעון הגיוני, לשמור על שפיות, גשמיות, זמן

לחיות את החיים בשלום, לשמור על שפיות, המרדף אחרי האושר, להשתגע כדי להישאר שפוי, שיגעון הגיוני, בגלל חוסר הביטחון, קיומו של הרצון

ובו יתבאר הפרדוקס של השכל ושל השיגעון. ויתבאר, למה מי שרוצה לשמור על שפיות, למה עליו להיות *גם* משוגע? ולמה כדי להישאר שפוי בעולם הזה, למה חובה *גם* לאבד את השפיות, כדי לשמור עליה? ויתבאר כיצד השכל והשיגעון משלימים זה את זה? ועוד.

ומי שיתבונן על העולם הזה, יראה כי הוא לא ממש שפוי. ולא חסר דברים לא שפויים בעולם הזה, אבל נזכיר כאן את אחד הדברים הכי לא שפויים בעולם הזה, והוא, המרדף הנצחי של האדם אחרי האושר שחומק ממנו כל הזמן. כי האדם מטבעו רוצה להרגיש טוב, וכמה שיותר טוב, טוב יותר. והאדם מטבעו, לא רוצה להרגיש רע. והאדם מבחירה חופשית שלו, לא יבחר להרגיש רע, אפילו לא קצת. כי האדם רוצה להגיע למצב שבו *רק* טוב לו בשלמות, עד כמה שאפשר.

ומי שיתבונן יראה, כי האדם כל חייו מתאמץ לצמצם ולהפחית את כמות הרע שיש בחיים שלו, ומתאמץ להגדיל את כמות הטוב שיש לו בחיים. ואת זה האדם עושה, מתוך שאיפה להגיע למצב שבו יהיה לו *רק* טוב, בלי שום רע כלשהו.

ומי שיתבונן יראה, כי בסופו של דבר, לא משנה כמה האדם מתאמץ להפחית את כמות הרע שיש לו בחיים, ולא משנה כמה האדם מתאמץ להגדיל את כמות הטוב שיש לו בחיים, בסופו של דבר, תמיד האדם ירגיש *גם* רע ברמה כלשהי. ולא רק שתמיד האדם ירגיש *גם* רע ברמה כלשהי, אלא שלפעמים גם כמות הרע של האדם בחיים, נשארת זהה לחלוטין, ואפילו גדלה, גם אחרי שהאדם מתאמץ כ"כ הרבה להקטין את הרע, ולהיפטר ממנו לגמרי.

והסיבה לכך היא, שבכל דבר שיש בעולם, יש בו יתרון כלשהו וחיסרון כלשהו, מנקודת מבט כלשהי. ואין שום דבר בעולם שיש בו רק יתרונות או רק חסרונות. ומי שמחליט האם ועד כמה האדם ירגיש טוב או רע ברגע כלשהו, זה הרצון של האדם, שהוא עצמו תלוי בנקודת המבט של האדם, שהיא עצמה תלויה ב... (ביארתי במקום אחר).

וכאשר האדם מתבונן על המציאות שלו, אז ככל שהוא יותר רוצה אותה, כך טוב לו יותר, וככל שהוא פחות רוצה אותה, כך רע לו יותר. והטוב והרע, תלויים במידת הריחוק וההתאמה, שבין הרצון של האדם, לבין המציאות שלו.

וכאשר יש לאדם חוסר שביעות רצון ממציאות כלשהי, מיד בראש שלו קופצת לו למחשבה איזו מציאות חלופית, שהוא חושב, שאם הוא ישיג אותה, אז יהיה לו יותר טוב מאשר עכשיו. והאדם מתאמץ להשיג את אותה מציאות, שהוא חושב שהוא ירצה אותה.

ותמיד אחרי שהאדם משיג את מה שהוא רוצה, תמיד ולעולמי עולמים...

המאמר מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | ייעוץ אישי, האם יש אהבה איך לדעת שעובדים עליך, חרדה לא ברורה, להבין את האירוע, חייב להיות קיים

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי, אדם מבוגר בנושא כל נקודת מבט, מוחלטות, יעוץ אישי, רעיונות, האושר, להרגיש שחסר לו, להיות מושלם, רע וטוב ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר להשתגע כדי להישאר שפוי, לחיות את החיים בשלום, המרדף אחרי האושר, שיגעון הגיוני, לשמור על שפיות, תמיד יהיה טוב, ספר הספרים

מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | קצב הדיבור, בגלל הכסף, תופעות לוואי, הסוד של ה...

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.