אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לכנת בירה בבית

הכנת בירה בבית - כל אחד יכול!

אם יש לכם את הכלים הנכונים, את חומרי הגלם המתאימים ובעיקר את הרצון, תוכלו גם אתם ליהנות מבירה ביתית משובחת במסגרתה של מבשלת בירה ביתית מקצועית. אם כן, מהם חומרי הגלם הדרושים לצורך הכנת בירה בבית, וכיצד מכינים את הבירה? על כך, בכתבה הבאה.

חומרי הגלם הדרושים לצורך הכנת בירה בבית

לצורך הכנת בירה בבית, יש להצטייד בחומרי גלם מתאימים. ראשית, גרעיני לתת. גרעיני הלתת הינם חומר הגלם הבסיסי בייצור בירה ביתית ובירה בכלל. ישנם כמה סוגים של לתת, לתת בסיס, השומרת על האנזימים בה, העוזרים בפירוק הסוכרים, או לתת יחוד, המיוצרת מגרעינים ירוקים, המיובשים בטמפרטורה מבוקרת, כך שהעמילנים שבה מתפרקים לסוכר והופכים לקרמל. לצורך הכנת בירה בבית נדרשים בחומר גלם נוסף והוא הכישות. אמנם, אין צורך בכמות רבה ממנו, אולם, הוא בעל תפקיד חשוב במסגרת הכנת בירה בבית. הכישות הינו זה האחראי על הטעמים והארומות השונים המספקים את הטעם הייחודי לבירה ואף אחראים על הגנה בקטריאלית. הכנת בירה בבית דורשת גם שימוש בשמרים. שמרים הינם סוג של פטריות, הניזונות מהסוכר והופכות אותו לאלכוהול, פחמן דו חמצני וחומרי טעם. לצורך הכנת בירה בבית ניתן להשתמש באחד מסוגי השמרים: שמרים בתסיסה עלית, או שמרים בתסיסה תחתית, התוססים בחלקו התחתון של הנוזל. שמרים נוזליים קשים יותר להשגה, נפוצים יותר הם השמרים היבשים או שמרים יבשים, הפופולאריים יותר בשל אורך חיי המדף הארוכים שלהם וכן דרישות אחסון נוחות ופשוטות. הכנת בירה בבית לצורך הכנת בירה בבית אפשר להשתמש גם בתבלינים, כשהמוכרים ביניהם הם גרגירי הכוסברה וכן קליפות תפוזי קירסאו. הכנת בירה בבית מאפשרת שימוש במגוון של תבלינים נוספים, בהתאם לטעמכם האישי, כל עוד הם טחונים או מגורדים וכן עברו תהליך של חיטוי בטרם הכנסתם לבירה. לעיתים יש צורך להשתמש בסוכר ותוספים וכן חומרי הצללה ומלחים שונים לטיפול במים לצורך עבודה מדויקת יותר, שמקשים את המים ועוזרים בייצורה של בירה צלולה ואיכותית.

תהליך בישול הבירה, במסגרת הכנת בירה בבית

להכנת בירה בבית ניתן להשתמש גם ברכז לתת על מנת לעשות את תהליך בישול הבירה בבית לקל יותר, במקרה כזה השלב הראשון במסגרתו של תהליך הכנת בירה בבית מתחיל בחימום המים לטמפרטורה של 70 מעלות. כשאלו מגיעים לטמפרטורה הרצויה, מוסיפים את גרעיני הלתת הגרוס, הנמצאים בתוך שקית רשת, ומשרים אותם במשך 30 דקות. לאחר מכן מעלים את הטמפרטורה ל – 80 מעלות ומוציאים את שקית הגרעינים. השלב הבא והמכריע במסגרתה של הכנת בירה בבית, הינו שלב ההרתחה. לאחר שהנוזל הגיע לנקודת הרתיחה שלו, אנו מורידים אותו מהאש, מוסיפים את רכז הלתת ומחזירים חזרה לבישול של שעה יחד עם הכשות לפני סיום הרתיחה מוסיפים כשות לארומה וכל תבלין אחר על פי רצונכם. בשלב הבא מקררים ומעבירים את הנוזל למיכל התססה שם מוסיפים לו שמרי בירה. תהליך ההתססה נמשך כשבוע ונעשה בטמפרטורה של בין 16 ל – 23 מעלות. בתהליך הכנת בירה בבית, האינדיקציה לכך ששלב התסיסה הסתיים, למרות שאינה ממש מדויקת, היא כשעולות בועות בנשם המחובר למיכל התסיסה בקצב של פחות מבועה אחת לדקה. לאחר שהסתיימה התסיסה יש להוסיף כמות קטנה של סוכר לבירה על מנת לפתח בבירה את הגיזוז האופייני לה ולבקבק אותה בבקבוקים המיועדים להחזקת בירה


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.