אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חריגה ממסגרת האשראי הבנקאי

 

יעוץ עסקי לעסק יכלול תכנון נכון של מסגרת האשראי. במסגרת קבלת יעוץ עסקי יש לבחון היטב האם החשבון נמצא בחריגה, האם יש סיכוי שבקרוב הוא יימצא במצב כזה, ומה האפשרויות הטובות ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם במקרה שחרגתם ממסגרת האשראי שהוקצבה לכם בבנק.

 

הגדלת מסגרת האשראי- למי היא כדאית?

לקוח שלאורך זמן חורג ממסגרת האשראי, אשר יפנה לקבל יעוץ עסקי, יקבל קרוב לודאי המלצה להגדיל את מסגרת האשראי המאושרת, שכן ע"י כך יוכל לחסוך את תשלום תוספת הריבית על חריגה ממסגרת האשראי. ללקוח שכבר נמצא בחריגה גבוהה, יומלץ במסגרת יעוץ עסקי שמטרתו להיטיב את התנהלות עסקו, לקחת הלוואה, ולהחזירה בתשלומים חודשיים. הלוואה זו תהיה בדרך כלל זולה יותר ממחיר האוברדראפט שיאלץ לשלם.

כדאי לדעת, כי ברוב הבנקים ניתן לקחת הלוואה (בהתאם לסוג החשבון ומסגרת האשראי הפנויה) ללא ערבים וללא עמלת עריכת מסמכים.

הפתרונות האפשריים לסגירת האוברדראפט

כאשר החשבון שלך נמצא באוברדאפט, כדאי לדעת שהוא לא יעלם מעצמו... עם יעוץ עסקי נכון, תמפה את האפשרויות העומדות בפניך.  במקרה כזה, כדאי להתעניין בהלוואה לסגירת האוברדראפט, שכן הריבית על ההלוואה נמוכה יותר מהריבית שמשלמים על יתרת חובה חריגה בחשבון העו"ש! אם יש לך השקעות בבנק, יהיה לך קל יותר לקבל הלוואה בריבית נמוכה מהמקובל. אפשרות נוספת היא, לפדות השקעה. לפעמים הריבית על ההשקעה תהיה נמוכה יותר מהריבית המשולמת על החריגה. לכן, אם יש לך השקעות בבנק, שקול לפדות את הכסף, ולהשתמש בו לסגירת האוברדראפט.  אמצעי נוסף הוא שימוש בכרטיס אשראי- אם הגעת לתקרת מסגרת האשראי המאושרת בחשבון העו"ש, נצל את כרטיסי האשראי כמקור מימון חלופי. במסלולי האשראי בכרטיסים הריבית נמוכה יותר מעלות האוברדראפט. יעוץ עסקי נבון ואחראי יבהיר לך, כי אלו הדרכים האופטימליות לניהול נכון של המצב שהעסק שלך נקלע אליו.

הפסקת אישור חריגה מהאשראי

חשוב לדעת, כי הבנק מבצע רישום ומעקב אחר לקוחות שחורגים ממסגרת האשראי שהוקצבה להם. הרישום של הבנק כולל את תדירות החריגות. אם החריגות לא יפסקו, אזי בשלב כלשהו הבנק יפסיק לאשר אותן, ויתחיל להחזיר כל שקל שיחרוג. במסגרת קבלת יעוץ עסקי, תוכלו לבחון כיצד להקדים תרופה למכה. לתשומת לבכם- בבואכם לבקש הגדלת האשראי או הלוואה לחשבון שחרג באופן משמעותי מהמסגרת שהוקצבה, יש סיכוי גדול שהבנק יסרב. על כן, כפי שיוסבר לכם כשתקבלו ייעוץ עסקי, ישנה חשיבות עליונה לטפל בהפסקת החריגה או בהגדלת מסגרת האשראי או לחילופין, בלקיחת הלוואה.

לעתיד לבוא, כדאי לכם להיעזר בשירותי יעוץ עסקי, ולערוך רשימת פעולות שיוכלו להקל על ההתנהלות הפיננסית שלכם, ולמנוע מכם להגיע למצב נוסף של חריגה מהאשראי. בין הפעולות המומלצות: תשלומים בהוראת קבע, ביצוע משיכת מזומן בכספומט ולא בבנק, הימנעות מתשלום בשיקים עבור קניות בסכומים קטנים ועוד.


אודות מחבר המאמר

 

 

הכותב הינו מנכ"ל פורן בע"מ המספקת שירותי יעוץ עסקי, בניית תוכנית עסקית, שיפור תזרים מזומנים, וקידום אתרים.

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.