אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הצלחה בטיפול כירורגי

 

עשרת הדיברות להצלחת טיפול כירורגי בשיניים

טיפול על ידי מומחה - מומלץ לבצע את הטיפולים המורכבים כמו: השתלות שיניים, שתליים דנטאליים, הרמת סינוס או עקירה כירורגית רק אצל רופא מומחה לכירורגיית פה ולסת. זה אמנם יקר יותר, אך כשמדובר בטיפולים כה מורכבים ובתוצאות לאורך זמן - זה בהחלט משתלם.

לא להתפתות לטיפולים קצרי טווח עם הבטחות שווא – בטיפולים מורכבים כמו שתלים, מומלץ להמתין עד להחלמה וריפוי מלא בכל שלב ושלב. יש המציעים שיטות של שתלים ושיקום ביום אחד, אך חייבים לקחת בחשבון שסיכויי ההצלחה בשיטות אלו יורדים משמעותית. עדיף להיות יותר סבלניים וללכת בדרך המסורתית והבטוחה. לא בכל יום עוברים טיפולים מורכבים וכדאי מאוד לנקוט בדרך המגדילה את סיכויי הצלחתם.

להצטייד בצילומי .C.T – לפני שהולכים לרופא המטפל יש להצטייד בצילומי .C.T. הצילום נותן לרופא המטפל תמונה רנטגנית תלת ממדית המאפשרת לו לבחון את המקום בצורה מעמיקה ולבחור את השתל המתאים ביותר.

שטיפות פה - כשבוע לפני שמתחילים טיפול שיניים מורכב מומלץ לבצע שטיפות פה, לפחות פעמיים ביום, באופן סדיר.

חלוקת גשרים - מומלץ לא לבצע גשר טוטאלי (כל השיניים נמצאות על גשר אחד), אלא לחלק את העבודה השיקומית למספר גשרים נפרדים. לדוגמא: במצב של חוסר שיניים נרחב או מוחלט, עדיף לבצע 8-10 שתלים, שעליהם מורכבים 3-4 גשרים, ולא גשר אחד "ענק" מצד לצד. במקרה של בעיה באחד השתלים ניתן יהיה לטפל בה נקודתית ע"י הסרת גשר אחד קטן במקום להסיר את הגשר הענק עם כל השיניים.

עישון מזיק – עישון מוריד את סיכויי השתל להיקלט בהצלחה. השתדלו שלא לעשן לפני הטיפול ובמשך כחודש לאחריו.

יום הניתוח - ביום הניתוח ולאחריו מומלץ להרבות בקומפרסים עם קרח, למצוץ קוביות קרח/גלידה/קרטיבים, לשתות מים קרים ולא להגזים בפעילות פיזית.

מינון תרופות – יש להקפיד לקחת את כל התרופות שנרשמו ע"י הרופא בדיוק על פי המרשם, ולא להפסיק ברגע שמרגישים יותר טוב (במיוחד לא אנטיביוטיקה, סטרואידים וכו').

מנוחה: ביום הניתוח וכמה ימים אחריו, מומלץ לנוח ולא לבצע פעילות פיזית מאומצת.

שיקום - חשוב מאוד לשמור על קשר מקצועי בין הרופא המומחה שביצע את ההשתלה, לבין הרופא המשקם. מומלץ לתאם ולקבוע עוד לפני הניתוח, מי יהיה הרופא המשקם ולוודא ששניהם עובדים באותה מרפאה על מנת למנוע התרוצצות מיותרת.


אודות מחבר המאמר

ד"ר שלומי דבורי נולד בשנת 1963 בפתח-תקווה.ב-1997 סיים את לימודי רפואת השיניים באוניברסיטת תל-אביב וביוני 1999 הוענק לו התואר "דוקטור לרפואת שיניים".בין השנים 1997-2002 עבד ד"ר דבורי כרופא שיניים כללי במרפאות של קופת חולים כללית וכן במרפאות פרטיות.בנובמבר 2002 החל התמחות במחלקה לכירורגית פה ולסתות בבית החולים תל -השומר במהלכה עבר רוטציה במחלקות הרדמה, טיפול נמרץ, כירורגיה כללית, פלסטיקה, אף אוזן וגרון ופתולוגיה אוראלית. ד"ר דבורי סיים את ההתמחות בפברואר 2008 וקיבל את התואר "רופא מומחה".מאז עוסק בניתוחי פה ולסת, השתלות דנטליות, השתלות עצם, הרמות סינוס, עקירות מורכבות וניתוחים בהרדמה כללית במרפאות מומחים בת"א, בבי"ח 'אסותא' ובמרפאתו הפרטית בכפר- סבא.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.