אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח נסיעות לחו"ל – חשיבות שלא תסולא בפז

הרגע לו חיכיתם קרב ובא. ההכנות נשלמות, המזוודות מוכנות ליציאה, המזומן ביד והחופש המאושר בחו"ל בהישג יד, עם זאת כדאי שתוודאו כי לא שכחתם דבר אחרון שיכול להתברר כמציל חיים ממש – ביטוח נסיעות לחו"ל. נכון לא מדובר במוצר חובה על פי חוק אך תעשו טובה לעצמכם ולא משנה מהו טיב הטיול או מצב בריאותכם, רכשו ביטוח נסיעות לחו"ל ותחוו את החופשה בראש שקט תוך כדי ידיעה שיש מאחוריכם גוף כלכלי חזק ויציב לכל צרה.

ובעצם למה צריך ביטוח נסיעות לחו"ל הרי בארץ איננו מבטחים עצמנו בדבר, אז זהו שטענה זו אינה מדויקת ונכונה. בישראל חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כי כל תושבי המדינה יהיו זכאים לסל בריאות ממלכתי שיסופק להם על ידי קופות החולים השונות וכך למעשה בארץ אתם מכוסים. עם זאת מרגע עזיבתכם את גבולות הארץ אתם לבדכם, רשויות המדינה מסירים מכם כל אחריות וגם מדינת היעד אליה מועדות פניכם אינה מכירה בכם מבחינת אחריות בריאותית. לכן מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שיכסה הוצאות רפואיות במקרה שתזדקקו לכאלה, אך לא רק. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל בנוסף ביטוח מטען וכן ביטוח בגין ביטול או קיצור נסיעה.

ישנם מגוון סוגי ביטוחי נסיעות לחו"ל כך שכל מבוטח יכול להתאים את ביטוח נסיעות לחו"ל ליעד הטיסה ולמצבו הבריאותי. חיוני לקרוא את האותיות הקטנות בפוליסת הביטוח המצורפת בטרם רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. הכל רשום שחור על גבי לבן, מה בדיוק נכלל במסגרת פוליסת הביטוח ומה גובה הכיסוי. אתם לא רוצים להגיע לחו"ל להיקלע למצב שחשבתם שאתם מכוסים וכשתגיעו לארץ יסתבר לכם כי חברת הביטוח מתנערת מאחריות כי שכחתם לציין כי הנכם סובלים ממחלה קיימת וכו'.

עליכם להצהיר על כל מצבכם הרפואי בדיוק המרבי. ולבדוק מה גובה הכיסוי, הגבלה לימים , האם הביטוח כולל הטסה רפואית, החזר רכישת תרופות, התפרצות מחלה קיימת, ביקור רופא, אשפוז ועוד. כמו כן ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לכלול הרחבות שונות כמו מצב רפואי מיוחד בדומה לנשים בהיריון. לא כל אישה בהיריון תהא מבוטחת על ידי חברת הביטוח, אלא רק בעלות היריון תקין וטבעי, היריון של תאומים לא יבוטח בדרך כלל היות ומדובר במצב סיכון שחברת הביטוח לא תרצה לקחת עליו כל אחריות. כמו כן מדובר בביטוח התקף רק עד שבוע 30 לרוב ומעבר אליו הביטוח פשוט בטל אוטומאטית אף אם המבוטחת טרם שבה ארצה.

כמו כן ביטוח נסיעות לחו"ל כולל הרחבה המתאימה לחובבי ספורט אתגרי ואקסטרים וטיולי תרמילאים. מדובר בדרך כלל בביטוח המקיף ביותר הכולל חילוץ והצלה על ידי משלחת חיפוש מקצועית, מסוקים וכו' וכן מכסה פעילויות אתגריות כמו רפטינג, טרקים, גלישה, צניחה חופשית ועוד. ביטוח מסוג זה מותנה בדרך כלל במינימום זמן שהייה ועד שהייה מקסימאלית של שנתיים. באפשרותכם לרכוש ביטוח עד לתקופה מסוימת ואם הנכם ממשיכים את שהותכם אל תשכחו להאריך את תוקף הביטוח בכפוף להצהרתכם כי מצב בריאותכם תקין ויציב.

באפשרותכם לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ממגוון גורמים אך למעשה מי שעומד מאחורי ביטוח הנסיעות הן חברות הביטוח. לא משנה אם תרכשו את הביטוח מקופת החולים, חברת נסיעות או חברת אשראי בסופו של דבר את השירות והאחריות תקבלו מטעם חברת הביטוח.


אודות מחבר המאמר

יגאל מור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.