אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בריאות נפשית, בריאות הנפש, נפש בריאה בגוף בריא, לשמור על הבריאות, תזונה נכונה, בריאות הגוף והנפש, פריצת דרך, על ידי אמת

בריאות הנפש, נפש בריאה בגוף בריא, תזונה נכונה, לשמור על הבריאות, בריאות הגוף והנפש, בריאות נפשית, פחד ממוות, רבי נתן

ובו יתבאר העניין של שמירה על הבריאות הנפשית ושמירה על הבריאות הגופנית. ויתבאר כיצד לפעמים, דווקא זה שהאדם מנסה לשמור על הבריאות, למה דווקא זה עלול לפגוע בבריאות של האדם, גם בבריאות הגופנית וגם בבריאות הנפשית שלו? ויתבאר גם, כיצד לשמור על הבריאות הנפשית והבריאות הגופנית, בלי להשיג בטעות את התוצאה ההפוכה? ועוד.

ובפשיטות העניין הוא, שככל שהאדם לחוץ יותר וככל שהאדם נמצא יותר בחרדה ובפחד, כך גם הבריאות הנפשית וגם הבריאות הגופנית שלו, שתיהן מושפעות לרעה ברמה כלשהי. וככל שהאדם רגוע יותר ברמה הנפשית, כך ממילא הבריאות הנפשית שלו וגם הבריאות הגופנית שלו, שתיהן טובות יותר.

ומשום כך, יש כאן פרדוקס. והוא, שמצד אחד, ההיגיון אומר, שמי שרוצה לשמור על בריאות הגוף והנפש שלו, עליו לעשות כמה שיותר פעולות, כדי לגרום לכך לקרות.

ולשמור על הבריאות הנפשית פירושו, לדוגמא: להשתדל כמה שפחות לכעוס, ולהשתדל כמה שפחות להיות בלחץ נפשי, ולהשתדל לדבר בצורה כמה שיותר רגועה, ולהשתדל להימנע ממריבות וויכוחים מיותרים. וכיו"ב כל שאר הדרכים שהאדם יכול לעשות, כדי לשמור על הבריאות הנפשית שלו.

ולשמור על הבריאות הגופנית פירושו, לאכול בצורה נכונה, ולשמור על תזונה נכונה, ולאכול כמה שיותר אוכל בריא, וכמה שפחות אוכל לא בריא. ולעסוק בפעילות גופנית. ואולי אפילו לקחת ויטמינים ותוספי בריאות כאלו ואחרים. וכיו"ב כל שאר הדרכים שהאדם יכול לעשות, כדי לשמור על הבריאות הגופנית שלו.

אלא, שיש גם את הצד השני של המטבע. והוא, שככל שהאדם מנסה יותר לשמור על הבריאות שלו, כך בעצם, מהיבט מסוים, הוא גם פוגע בבריאות שלו. ולמה?

כי כפי שאמרנו, ככל שהאדם נמצא יותר בלחץ נפשי, כך ממילא זה משפיע על הבריאות הנפשית ועל הבריאות הגופנית שלו כנ"ל.

ומי שיתבונן יראה, כי לחץ נפשי נגרם מכך שהאדם נמצא בפחד וחרדה, מכך שהוא חושש שאולי הרצון שלו לא יתמלא. דהיינו, מי שאינו רוצה דבר כלשהו, הוא לא יכול לפחד ולא יכול להיות בחרדה, והוא לא יכול לחשוש מכך שהמציאות לא תהיה כרצונו. ואז ממילא גם אין לו לחץ נפשי, כי הרי הוא אינו רוצה דבר.

אבל מי שהוא כן רוצה איזה דבר כלשהו, בפרט כאשר האדם מייחס חשיבות מיוחדת לאותו הדבר שאותו הוא רוצה, דהיינו שהאדם חושב, שזה מאוד חשוב ומאוד משמעותי עבורו, שהוא ישיג את אותו הדבר שהוא רוצה, אז על ידי זה נוצר אצל האדם חשש מאוד גדול, מכך שהרצון שלו לא יתמלא. ואז האדם יכול להיכנס אפילו לפחד ולחרדה, מכך שהוא חושש שהמציאות לא תהיה כפי מה שהוא רוצה. וזה כמובן יוצר אצל האדם עומס נפשי ולחץ נפשי...

המאמר מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | ייעוץ אישי, האושר נמצא אין שום שלמות, חוסר אושר, הוא לא אלוהים, לעשות את החיים

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי, לא הכל מאלוהים, מפחדים, משמעות, מתחים נפשיים, האמת שהכל אחד, רע, מפחד להיות, אליעד כהן, אובססיבי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר בריאות הגוף והנפש, בריאות הנפש, נפש בריאה בגוף בריא, לשמור על הבריאות, תזונה נכונה, בריאות נפשית, איך לדאוג, מהי זוגיות

מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | הבנה מלאה, להתמודד עם עצבים, דלוזיה, דיבור רגוע

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.