אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחיר גבוה הוא חלק מהמיתוג אבל אפשר לרקוד על שתי חתונות

 

זוכרים את הפרק על הספה מהסדרה רמזור? ספה במחיר של חמישים אלף שקל שניתן לקבל אחת כזו במחיר של 2500 ש"ח אצל מומחה "בדרום" תל אביב. בפרק יש כמובן הקצנה לגבי איכות הביצוע של המומחה אבל אין שום הגזמה במחיר המקורי. כן, ספות שלכאורה נראות סטנדרטיות מוצעות במחירים של חמישים, שישים אלף ש"ח. ספות!!! כן, הן יפות, הן גם כנראה בנויות באופן איכותי ובכל זאת המחיר קצת נשמע מוגזם, ובצדק.

ויחד עם זאת, ידוע וברור כי המחיר נקבע לא רק על פי הגימור ו/או האיכות אלא גם על פי המיתוג. חלק מהמיתוג הגבוה הוא המחיר הגבוה שאומר: רק מעטים יכולים להרשות לעצמם לרכוש את המוצר הזה במחיר הזה. האחרים, העמך, יכולים לקנות מוצרים ברמת מיתוג נמוכה יותר (ולאו ברמת איכות נמוכה יותר) במחירים זולים הרבה יותר.

כך זה עם ספות ועם שאר הרהיטים, כך זה עם מכוניות, כך זה עם דירות וכך זה בעצם עם כל מוצר. המוצר הממותג גבוה יהיה יקר פי כמה וכמה ללא כל קשר לרמת הגימור והאיכות.

אבל מה קורה כאשר רוצים לרקוד על שתי החתונות מצד אחד למתג מוצר גבוה מעל לממוצע, מצד שני, למכור בכמויות? נראה שחברת נאופלם המשווקת מוצרי מטבח, סירים ומחבתות אכן מצליחה לעשות זאת, גם למתג עצמה מעל למוצרים המתחרים בין השאר באמצעות מחירים גבוהים ומנגד, למכור כמויות נכבדות של המוצרים שלה.

נאופלם ישראל משווקת את מוצרי חברת נאופלם הקוריאנית. המוצרים הנמכרים הם סירים, מחבתות, תבניות אפיה, סכינים, משטחי חיתוך ועוד. נאופלם ישראל החלה למכור את מוצרי נאופלם בישראל לפני כשלוש שנים כאשר מראש מיתגה את המוצרים גבוה מעל לממוצע כאשר המחירים הרשמיים אכן גבוהים יותר, לעיתים באופן משמעותי ממחירי מוצרים מקבילים. ברם, המותג נאופלם טומן בחובו ערך נוסף, לפחות על פי כל מערכת השיווק והוא - הערך הבריאותי. המוצרים מראש מותגו בתור מוצרים בריאים, הסיר הבריא, המחבת הבריא וכן הלאה. האם המוצרים בריאים יותר מהאחרים, זו שאלה שלא זה המקום לדון בה, אבל העובדה היא שמוצרי נאופלם בעלי הציפוי הקרמי ממותגים כמוצרים יקרים, איכותיים ובריאותיים.

ובכל זאת, איך הצליחה החברה לנגוס נתח שוק משמעותי למרות המחירים הגבוהים? ראשית נראה כי אכן הערך הבריאותי חשוב לציבור הצרכנים הישראלי והוא אכן מוכן לשלם יותר עבור מוצרים בריאותיים. אולם בנוסף, המחירים הגבוהים המעידים על המיתוג הגבוה הם רק הצהרה בלבד. כמעט כל חנות מוכרת את מוצרי נאופלם בהנחות מפליגות עד כי נדמה כי מראש החברה קבעה את המחירים הגבוהים רק לצורכי מיתוג ונקודה ראשונית לצורך חישוב הנחות.

לקראת החג הכריזה נאופלם על הנחות בגובה 30 אחוז על כל המוצרים שלה. בפועל מדובר על אותם מחירים רק הפעם, את ההנחה נותנת באופן רשמי נאופלם ולא החנות או הרשת עצמה


אודות מחבר המאמר

 

אם אתם מחפשים עבודה רצוי שתכינו מסמך קורות חיים שיתאים באופן מדוייק למשרה ולחברה. אם אתם לא משוכנעים בצעו שדרוג קורות חיים  אצל מומחים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.