אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

AutoCAD הארכיטקטורה החדשה

 

AutoCAD הארכיטקטורה החדשה

כשהייתי ילד נהגתי לצפות כיצד סבא שלי עורך שרטוט שעות על גבי שעות בחדר העבודה שלו.  הוא השתמש בכלים רבים לצורך העבודה ביניהם מחוגה, סרגלים בצורת משולשים, פצירה למחיקה, וכמובן מחשבון לצורך החישובים הרבים שביצע. כשנזקק לבצע שינויים בתוכנית הייתה זו משימה לא פשוטה שדרשה הרבה מאוד סבלנות. יותר מאוחר התחילו להכניס מחשבים למשרדים של האדריכלים. סבא ידע שעליו להשתלב וניסה ללמוד להשתמש ב AutoCAD – תוכנת השרטוט שבה החלו אנשי המקצוע להשתמש. הלימודים היו קשים מאוד לסבא, הוא היה צריך לוותר על הרגלי עבודה שרכש במשך שנים ולהסתגל למציאות חדשה. כול פעם שנתקל בבעיה הוא היה נתקע ונכנס ללחץ רב. עבורו המעבר לשימוש בתוכנה סימל את סוף הקרירה שלו אבל אין ספק שעבור רבים אחרים ה AutoCAD הייתה התחלה חדשה.

היכולת לשנות דברים תוך כדי תנועה חשובה, לא תמיד מצליחים לדייק בפעם הראשונה, והרבה פעמים הדרישה של הלקוח משתנה. היום אפשר בעזרת AutoCAD לבצע שינויים בקלות מבלי לפגום באיכות של התוכנית המקורית. בנוסף קיימת יכולת גבוה להציג הדמיות קרובות למציאות של מה שעומד להתקבל. ההדמיות מאפשרות ללקוח לראות כבר בהתחלה האם התוכנית עומדת בציפיותיו. קיימים קורסים רבים שמלמדים את המהנדסים כיצד להשתמש בה וגם באוניברסיטה מייחסים לכך חשיבות.

לא רק תכנון ובנייה

השימוש באוטוקאד לא מוגבל רק לתחום של תכנון ובנייה וגם חברות שעוסקות באספקת סחורות וניהול מלאי אדיר בוחרות להשתמש באיכויות של המערכת. עם כול זאת היא לא מושלמת וזקוקה להשלמות, לדוגמא על מנת להשתמש בפונטים שונים או בעברית צריך לקנות השלמה כך גם במקרה של גיליונות הדפסה.

מנהל מקרקעי ישראל

את הפסקה האחרונה אני רוצה להקדיש לדברים אקטואליים. בחודשיים האחרונים המחאה של הדיור נשמע בקול גדול השאלה היא עד כמה דברים בשטח השתנו. בינתיים לא נראה שמשהו זז, הזכרתי את מנהל מקרקעי ישראל בכותרת בגלל שחלק מהסחבת באישורים נובעת מהתהליך מולו. האם הודלים יעזרו? אני בספק, כדאי שיתחילו לחשוב על כך שם למעלה(אני מתכוון לממשלה ולא לשמיים).


אודות מחבר המאמר

איל פטרן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.