אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין בישראל

כל מה שרציתם לדעת על גירושין בישראל

כששני בני זוג מחליטים לסיים נישואין הם צריכים לעשות זאת על ידי גירושין/התרת נישואין. האידיאל הוא שבני הזוג יעשו ביניהם הסכם גירושין אך במקרים רבים אין הדבר מתאפשר בשל חילוקי דעות ואז יש צורך לפנות לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, כדי שאלו יוכלו לבצע עבור בני הזוג את ההחלטות אשר נוגעות לפירוק המשפחה.

כדי שבני זוג יהודים יוכלו להיות גרושים עליהם לעבור הליך גט בבית הדין הרבני, אך כאשר אחד מבני הזוג אינו מוכן לתת (הבעל) או לקבל (האישה) את הגט, חובת הצד השני להוכיח שישנה עילה לתהליך גירושין בישראל, כזו שמוכרת על ידי דיני ישראל. עד כמה שהדבר ישמע מוזר לכמה אנשים, חוסר התאמה לא נחשב כסיבה לפתיחת הליך גירושין בישראל ועל כן על הצד המעוניין בגירושין לתת סיבה מוצדקת לפירוד.

חשוב לציין שאם מדובר בבני זוג אשר אחד מהם או שניהם אינם יהודים, אזי חלים עליהם כללים שונים שאינם מפורטים במאמר זה ויש לפנות למשרדנו לקבלת יעוץ משפטי.

אילו עילות גירושין בישראל יחייבו את בן/בת הזוג להתגרש גם אם אינם רוצים בכך?

כאשר מדובר על עילות חזקות אשר גוברות על התנגדות בן הזוג שמסרב להתגרש, ניתן להבדיל בין שתי עילות גירושין בישראל: עילות אובייקטיביות למול עילות סובייקטיביות.

עילות גירושין אובייקטיביות הן למעשה במצב בו בן זוג אחד סובל מבן הזוג השני עד כדי כך שאינו יכול לקיים חיי נישואין תקינים. בדרך כלל מדובר על מקרה בו לבן הזוג ממנו רוצים להתגרש יש פגם כלשהוא או מום, לדוגמה כאשר מדובר על בן זוג עקר או שהוא סובל מאין אונות.

עילות גירושין סובייקטיביות הן מצב בו בן הזוג המעוניין בגירושין סובל מהתנהגותו של בן הזוג השני בצורה שפוגעת בחיי הנישואין. אלו הם מקרים בהם בן הזוג (בין אם הוא גבר או אישה) מסרבים לקיים יחסי מין עם הצד השני, כאשר בן הזוג מתמכר לאלכוהול או לסמים, כאשר הוא מתנהג באופן ממושך באלימות, כאשר גבר או אישה בוגדים בצד השני או כאשר בן הזוג השני מכשיל ביודעין על מצוות דת.

מה חשוב לדעת על שימוש בעילות גירושין בישראל?

רצוי לעשות שימוש נכון בעילות גירושין בישראל. רצוי כמובן שיהיו כמה שיותר עילות לגירושין כדי להבטיח את הגירושין, אך יחד עם זאת חשוב לא להמציא עילות גם כיוון שזה לא ישרת את הצד שבוחר לשקר - המצאת עילות לגירושין גורמת לסחבת, לסיכוי שהן ייפלו בעת בירור בבית המשפט ולחוסר אמינות.

רצוי להשתמש רק בעילות גירושין אותן לא ניתן לסתור ויש לבסס עילות גירושין בישראל על מסמכים, עובדות, עדויות, מתן תאריכים מדויקים וכל דבר שבאמצעותו ניתן להוכיח כי ישנה עילה מוצקה לגירושין.

מה חשוב לדעת על גירושין בישראל?

תמיד רצוי להגיע להסכם גירושין מסודר ובהסכמת שני הצדדים. באמצעות הסכם כזה ניתן לחסוך הרבה זמן, כסף ורגשות שליליים ולצאת לדרך חדשה כאשר אתם נמצאים בקשר טוב עם הצד השני, בייחוד כשילדים מעורבים בעניין. בכל מקרה רצוי לשכור עורכי דין נפרדים להכנת ההסכם וזאת כדי להבטיח את זכויות שני הצדדים.

מרבית האנשים לא נהנים מהאפשרות להתגרש בצורה נעימה והם מוצאים עצמם בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. אנשים מסוימים יעדיפו להתגרש בבית הדין הרבני ואחרים בבית הדין לענייני משפחה וחשוב לדעת שבן הזוג שמגיש את התביעה לגירושין ראשון הוא זה שבד"כ יזכה לקבוע היכן יתברר נושא הגירושין וכל הנובע מהליך גירושין בישראל. ל"מרוץ" זה קוראים בעולם המשפטי גם מרוץ הסמכויות, ויש מבחנים משפטיים שונים שיש לעמוד בהם בכדי לנצח ב"מירוץ הסמכויות" ולהיות זה שקובע היכן יתבררו ההליכים. על כן, חשוב להיוועץ עם עו"ד גירושין מיד בתחילת הליך גירושין ואם אתם יודעים בבירור כי אתם מעוניינים בגירושין, מהרו להגיש תביעה כדי שתוכלו אתם להכתיב את סדר יומו של הליך גירושין.

שוקלים לפתוח הליך גירושין בישראל ? יש לכם שאלה הקשורה בגירושין ? התקשרו עוד היום לקביעת פגישה ראשונית עם משרד עו"ד שקד & פוליבודה, על מנת לזכות במקצועיות וניסיון ללא פשרות, כמו גם יחס אישי וליווי לאורך כל הדרך.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.