אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בית הדין הרבני גירושין

כל מה שרציתם לדעת על בית הדין הרבני גירושין:

בית הדין הרבני גירושין, צרוף מילים שיכולות להלחיץ כל אחד מאיתנו. הרי כולנו שמענו סיפורי זוועה על האטימות של המערכת, על חוסר הצדק שנעשה בה, על מקרים בהם אנשים תמימים שעל לא עוול בכפם מצאו עצמם מוכפשים בין כותלי בית הדין הרבני. סיפורים אלו אולי מתאימים לימי התנ"ך שכן כיום, באמצעות ייצוג משפטי הולם, גם בבית הדין הרבני יש צדק עם גברים ונשים פה אחד.

לבתי הדין הרבניים דבק שם רע בכל מה שקשור להליך גירושין, אולי זה משום שבשנים האחרונות חילוניים מקבלים פחות ופחות את הגישה ההלכתית ואולי זה משום שבית הדין לענייני משפחה הוא בין דין מתירני יותר, אך אין ספק כי גירושין במסגרת בית הדין הרבני אינם נוראיים כמו שהם נשמעים.

קצת על בית הדין הרבני גירושין:

בתי הדין הרבניים הם חלק ממערכת המשפט אשר כוללת גם את בתי הדין הדתיים. בתי דין אלו פוסקים על פי ההלכה היהודית ועל פי המשפט העברי ובישראל יש להם סמכות שיפוט בתחום הנישואין וכמובן בתחום הליך גירושין, סמכות זו היא בלעדית אך יש לה תנאים מסוימים. הגוף נמצא באחריות מועצת הרבנות הראשית ובראשותם עומד אחד משני הרבנים הראשיים לישראל.בית הדין הרבני גירושין הוא בית דין בו לשופטים קוראים דיינים. הם נבחרים ממש כמו שופטים רגילים על ידי ועדת מינויים בראשות שר המשפטים ולרוב ניתן לראות כי בכל הרכב יושבים שלושה שופטים, אם כי במקרים דחופים, ובהסכמה של שני הצדדים, יכול להיות גם דיין אחד.

מהן הסמכויות של בית הדין הרבני גירושין?

סמכויות בית הדין הרבני גירושין הן בלעדיות בכל הנוגע לנישואין וגירושין של בני הדת היהודית. יש להם סמכות שיפוט בכל מה שנוגע לחלוקת הרכוש, מזונות, חינוך, הסדריי ראייה וכדומה. בית הדין הרבני אם כן אחראי על כל נושי הגירושין ובמידה ואין אתם מעוניינים שתיקכם יתנהל בבית הדין הרבני, עליכם למהר ולהגיש את תביעת גירושין בבית הדין לענייני משפחה. לפעולה זו קוראים מרוץ הסמכויות והיא קריטית וחשובה ולמעשה היא זו שתכתיב את סדר היום של הגירושין. כאשר אתם מגיעים את תביעת הגירושין בבית הדין לענייני המשפחה אתם מונעים מבן הזוג להגיש את בקשתו במקום אחר ואתם מכתיבים את הליכי הגירושין, שכידכם על העליונה.

אילו עילות נחשבות מחייבות למתן גט במסגרת בית הדין הרבני גירושין?

כדי שבית הדין הרבני יוכל לחייב בעל או אישה לתת גט, על הצד השני להוכיח עילות גירושין אשר תקפה על פי חוקי הדין העברי. בדרך כלל ולמרבה הפלא, מריבות או חוסר אהבה אינן נחשבות עילות לגירושין.ישנן עילות רבות לגירושין, מצד האישה יכולות להיות אלה עילות כגון טענת המומים (מחלה מסוכנת או מום קשה),בעל שאינו יכול להביא ילדים לעולם, בעל שלא מסוגל לקיים יחסי אישות (מין), בעל שאינו מוכן לקיים יחסי אישות ובעל שאינו מתנהג עם אשתו כדין, זאת אומרת כשהוא מעליב, פוגע, מרביץ או מקלל, וזאת כאשר היא מוכיחה כי הדבר נעשה יותר מכמה פעמים.מבחינת הבעל יכולות להיות כל עילות אלו רלוונטיות אך נוספות להם שתי עילות והן : גורמת לו לעבור על הדת או שהיא זנתה תחתיו (קיימה יחסי מין עם גבר אחר).


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.