אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין חלוקת רכוש

כל מה שרציתם לדעת על גירושין חלוקת רכוש:

גירושין חלוקת רכוש, שלוש מילים שלא ניתן לומר בנפרד. בכל גירושין יש מחלוקות או לפחות דיונים לגבי חלוקת רכוש וזאת משום שהנושא הינו רגיש. גם כאשר ילדים מעורבים בתמונה וגם כשלא, אין ספק כי הרכוש הוא חלק מרכזי מכל סוג של גירושין. בני זוג צוברים לפעמים נכסים בשווי רב ואין הם מעוניינים בשלב מאוחר יותר לחלוק אותם עם הצד השני, רבים נשארים יחד בגלל סיבה זו ורבים מוצאים רכים יצירתיות לצמצם את חלוקת הרכוש, כך שיוכלו ליהנות יותר מחלוקת הרכוש.מדובר על נושא לו יש השלכות רבות הן מבחינה כלכלית והן מבחינת המחלוקות אשר עלולות להסלים בין בני הזוג. לשני בני הזוג יש אינטרס לשמור על רכושם ככל שהחוק יאפשר להם זאת ופעמים אנו יכולים אף לראות כיצד חלק מהאנשים בוחרים בדרכים לא חוקיות להסתיר את הרכוש, כדי שלא יצטרכו להתחלק בו.

גירושין חלוקת רכוש – מה נחשב רכוש משותף?

יש הרבה ויכוחים לגבי מה נחשב רכוש משותף ומה לא ולכן רצוי לשים מעט סדר בדברים. כמעט הכול הוא רכוש משותף. רכוש משותף הוא כל מה שנוגע למיטלטלין, קופות גמל, נכסי מקרקעין, זכויות פנסיוניות, מוניטין עסקי, מניות, חסכונות, נכסים עסקיים וכל מה שנוגע לזכות בעלת ערך אשר נצברה במהלך הנישואין.גם כאשר מדובר על בן זוג לו עסק אותו הוא גם מנהל ובת זוג שהייתה עקרת בית, בת הזוג זכאית לחצי מהעסק, על חובותיו ועל רווחיו. זכות זו היא זכות הלכת השיתוף ולמעשה גם במהלך הנישואין יכולה אותה בת זוג לדרוש את חלקה.רכוש יוצא דופן הוא רכוש אשר היה טרם הנישואין (יש להוכיח שהוא אכן היה שייך לאחד מבני הזוג טרם הנישואין) ורכוש אשר נתקבל במתנה או בירושה (גם במהלך הנישואין עצמם).

אז אם זה כל כך ברור, מדוע יש בכלל מחלוקות?

גירושין, חלוקת רכוש וכל מה שקשור אליהם הם נושאים ברורים על פי חוק, אך בכל זאת אנו יכולים לראות שמתעוררות מחלוקות רבות וזאת מסיבות רבות. הנה כמה מהבולטות בניהן:

חשוב לשכור עורך דין אשר מתמצא בתחום זה כדי להבטיח שזכויותיכם אינן נפגעות וכי אתם מקבלים את כל מה שאתם זכאים לו.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.