אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גירושין מוזנות

על גירושין מזונות והקשיים הרבים בדרך:

אחת המחלוקות הגדולות ביותר בין בני זוג אשר עומדים בפני גירושין היא מחלוקת על מזונות. מדובר על תשלום חודשי שמתבצע לאישה, לילדים או לשניהם יחד, כאשר אלו נועדו להבטיח את פרנסתם.מזונות הם למעשה תשלום אשר מתקיים במשפחה בה בני הזוג נפרדו ובמסגרת אותה פרידה, אחד מבני הזוג (הגבר בדרך כלל) חייב בהשתתפות כלכלת הילדים שנמצאים אצל בן הזוג השני. חובה זו חלה על זוגות גרושים, זוגות פרודים לפני גירושין ואף הורים לילדים ללא נישואין.

גירושין מזונות ילדים:

כל ילד זכאי לקבל מזונות מהוריו. גם אם הוריו אינם נשואים זה לזה ומעולם לא היו נשואים, גם אם אביו נשוי לאישה אחרת ולו ילדים אחרים ואפילו אם אביו מעולם לא ידע על קיומו.הסמכות לדון בנושא רגיש זה נתון בידי בית הדין לענייני משפחה אלא אם שני ההורים מעוניינים שהוא יידון במסגרת בית הדין הרבני.מזונות ילדים נקבעים על פי צרכי הילד ועל פי יכולות הוריו, כאשר מדובר על ילד ששני הוריו יהודים האב חייב לשאת בכל הוצאות הילד עד הגיעו לגיל 15, כאשר מדובר על סכום שעובר את הסכום ההכרחי ההורים חייבים על פי יחס ההכנסות שלהם. אותם צרכים הכרחיים הם חלק מהוצאות הדיור והחינוך, הוצאות המזון, ההנעלה והביגוד.בית המשפט קובע נושאים אלו אחרי בחינת טופס הרצת פרטים ובו שני ההורים מדווחים על פעילויות בנקאיות שלהם, חובותיהם, התחייבויותיהם, גודל הדירה שלהם ועלותה החודשית, המכונית אותה הם מחזיקים וכמובן שעליהם להציג את תלושי המשכורת שלהם בשנה האחרונה.

גירושין מזונות אישה:

מזונות אישה מתבססים על אותה קביעה כי בעת שגבר נושא אישה הוא למעשה מתחייב לפרנס אותה. קביעה זו היא מן ההלכה והיא נחשבת לאחת החובות אותן נושא הבעל, בין אם במודע או לא במודע.מאחורי קביעה זו ישנה הנחה כי בעל צריך לשמור על איכות חייה של האישה וזאת גם במידה והם לא חיים יחד. זאת אומרת שאם אישה הגיעה מבית דל וחיה עם הגבר חיי עושר, אין הוא יכול לדרוש ממנה לחזור ולחיות כשם שחיה לפני הנישואין ועליו לדאוג לה לחיי רווחה כשם שדאג לה כשהיה נשוי לה. מזונות אישה כיום יותר נדירים מבעבר אך ניתן לראות במקרים רבים שהם כן ניתנים.הרבה זוגות שעוברים גירושין מוצאים עצמם מול תשלומי מזונות אישה שכוללים ועד בית, מדור, מים, טלפון, אגרת טלויזיה, אחזקת רכב, הוצאות רפואיות ובפעמים נדירות גם חופשות בחו"ל, תכשיטים, טיפולי קוסמטיקה, מוצרים שונים וכדומה.

מה חשוב לדעת על גירושין מזונות?

גירושין מזונות ומלחמה עליהם הם כמעט בלתי נמנעים. אנחנו מדברים על תשלום כספים רבים לאורך שנים ואין ספק כי שני בני הזוג עלולים להילחם כדי להבטיח לעצמם תשלום הוגן. בין אם אתם נמצאים בצד הנתבע ובין אם בצד התובע, עליכם להבין שמדובר בתחום סבוך ומורכב וכדי להבטיח לעצמכם ייצוג הוגן ושמירה על זכויותיכם הבסיסיות אתם זקוקים לסיוע של איש מקצוע, לכן, חשוב כבר בשלב ראשוני לקבל ייעוץ מעורך דין אשר מתמחה בתחום דיני המשפחה.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.