אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גישור זוגי

מהו גישור זוגי ומתי הוא נחוץ?

לא כל בני הזוג בוחרים להתגרש בין כותלי בית המשפט. לפעמים בני זוג אשר בוחרים להיפרד מעוניינים לעשות זאת בצורה מכובדת ומבלי שייווצרו כעסים רבים מידי תוך שהם אלו הקובעים את סדר הליך גירושין, את ההסדרים השונים בניהם ואת מהלך הדברים.

אם בני זוג חשים שהם רוצים להיפרד בכבוד הדדי הם יכולים לפנות אל גישור זוגי. מדובר על הליך שנועד לצמצם עד למינימום את האפשרות שהצדדים יצאו פגועים וכעוסים מהליך הגירושין. הליך זה מתבצע על ידי עורך דין שהוסמך לגישור.

גישור זוגי הוא למעשה מציאת קו השווה בין בני זוג ומטרתו היא לא להחזיר אותם זה לזרועות זה אלא לתת להם להתדיין בצורה מתורבתת על רצונם להיפרד, לגבש עמם אסטרטגיה נכונה, לדון עמם על הצרכים השונים שיש להם ולסייע להם לבחור תוך ראייה אובייקטיבית את המהלכים הנכונים ביותר עבורם.

באילו נושאים עוסק גישור זוגי?

גישור זוגי עוסק בנושאים אשר קשורים בהיפרדות בני הזוג. הוא עוסק במחלוקות שיש בניהם ובמציאת פתרונות למחלוקות אלו, הוא עוסק בדיונים שנערכים בין בני הזוג לגבי חלוקת רכוש, הכספים או החובות, הוא עוסק בכל מה שקשור לילדים החל במשמורת והסדריי ראייה וכלה במזונות, מזונות אישה ועוד.

מהם היתרונות של גישור זוגי?

יתרונות גישור זוגי הם רבים כאשר מדובר בשני בני זוג שמשתפים פעולה זה עם זו. הוא מהווה תחליף למאבקים הקשים במסגרת בית המשפט, ההליך כולו מתבצע בהגינות, בכבוד ותוך שמיעת הצד השני ואין את ההכפשות ההדדיות שבדרך כלל אנו יכולים לראות בבתי המשפט.

הליך גישור זול בהרבה מהליכים משפטיים רגילים של גירושין וזאת משום שהגישור קצר יותר והוא אינו כולל שכירת שני בעלי מקצוע שיריבו האחד עם השני. יתרון ברור נוסף הוא שבהליך משפטי יש צד אחד שמנצח וצד אחד שמפסיד ובגישור, שני הצדדים קצת מפסידים ומתפשרים, אך בעיקר מנצחים.

מבחינה אישית הליך גישור זוגי מסייע לבני הזוג לפתח מערכת יחסים בריאה גם לאחר הפרידה, כך הם יכולים לבנות מערכת אמון עליה יושתתו הגירושין ומהלך חייהם והדבר חשוב בייחוד כאשר יש ילדים מעורבים.

כיצד גישור זוגי מגיע אל סופו ומה יש לעשות לאחריו?

במהלך גישור זוגי מגיעים בני הזוג לכדי הסכם אשר מקובל על שניהם. מן הסתם שכל אחד מהם יעשה מעט פשרות אך הדבר כדאי בהתחשב ביתרונות הרבים של ההליך. לאחר עריכת ההסכם וחתימת שני הצדדים ההסכם יובא בפני בית המשפט כדי שזה יוכל לתת לו תוקף של פסק דין.

על ההסכם להיות מנוסח בצורה הטובה ביותר ולכלול בתוכו אלמנטים אשר נדרשים על פי חוק, רק אם ההסכם יבוצע כשורה בית המשפט יאשר אותו, לכן, חשוב לבחור עורך דין בקיא ומנוסה בתחום כדי להגדיל את הסיכוי שבית המשפט יאשר את ההסכם.

בית המשפט עלול גם לדחות את ההסכם וזאת מסיבות רבות. הוא יכול שלא לכלול את אותם אלמנטים חשובים, הוא יכול להיות לא הוגן כלפי אחד הצדדים או כלפי הילדים, בית המשפט יכול לחשוד כי הוא נחתם תוך הפעלת לחץ על אחד הצדדים וכדומה. בית המשפט יכול גם להזמין את שני הצדדים לדיון כדי לברר נושאים מסוימים לפני דחייה או אישור הסכם גירושין.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.