אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהם הסכמי גירושין

מהם הסכמי גירושין ומתי הם נחוצים?

כאשר אנשים מחליטים להתגרש הם לוקחים בחשבון שהדרך עלולה להיות ארוכה ורצופה מאבקים רבים, זאת בעיקר כאשר מדובר בגירושין בהם צד אחד מעוניין להתגרש יותר מהצד השני, ולצערנו מדובר על מרבית מקרי הגירושין.

ישנה אפשרות אחת להתגרש בצורה נעימה וקלה יותר והיא באמצעות הסכמי גירושין. בהסכם זה שני הצדדים מסדירים את המחלוקות שיש בניהם בכל מה שנוגע לרכוש, מזונות והסדרי ראייה. מדובר על הסכמות שמקובלות על שני הצדדים תוך שהם מתייעצים עם עורכי דין ומטרת הסכמי גירושין אלו היא לפתור סכסוכים במשפחה בדרך של הסכמה תוך הימנעות מהסלמת הסכסוך.

ניתן לומר כי הסכמי גירושין רצויים בכל מצב שהוא שכן הם מהווים את הדרך המהירה, הפשוטה והנעימה ביותר לסיום הנישואין.

כיצד הסכמי גירושין באים לתוקף בפועל ומה חשוב לדעת עליהם?

אחרי ששני הצדדים יגיעו להסכם גירושין הם יתייצבו מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני כדי לקבל אישור אחרי ששני הצדדים יגיעו להסכם גירושין הם יתייצבו מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני כדי לקבל אישור ולתת תוקף מחייב של פסק דין להסכם גירושין שערכו. זאת אומרת שהסכם גירושין עליו חתמו יהיה בתוקף כמו כל פסק דין אותו היו מקבלים במסגרת הליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

בית המשפט יבחן האם שני הצדדים מבינים את תוכן ההסכם, את משמעותו ואף את השלכותיו של הסכם גירושין וכי הוא נעשה מרצונם החופשי ובעת חתימתו וכתיבתו לא הופעל על אף אחד מהצדדים לחץ כל שהוא.

בעניינים כגון משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים, העיקרון אשר מנחה את בית המשפט הוא עיקרון טובת הילד ולכן כל הסכמה בין ההורים שנכתבה בהסכם גירושין לא תאושר אם אינה מתיישבת עם עיקרון זה וניתן לומר כי בשלב זה בית המשפט לוקח לידיו את האחריות על הקטין ואת הדאגה לזכויותיו. חשוב לציין שילדים קטינים אינם כפופים או מחויבים בהסכם גירושין, על כן סוגיות אשר קשורות במזונות ילדים או במשמורת ילדים ניתנות לעתירה ולדיון מחודש ובנושא זה הסכם גירושין אינו "המילה האחרונה".

האם ניתן לבטל הסכמי גירושין?

ניתן לבטל הסכמי גירושין בשני מקרים. במקרה אחד יכולים הצדדים להסכים כי יש לבטל את הסכם הגירושין ואז עליהם להגיש לבית המשפט בקשה לביטול או תיקון הסכם גירושין. חשוב לציין שללא אישור בית המשפט לא יהיה תוקף לביטול הסכמי גירושין.

במקרה השני בו מעוניין רק צד אחד בביטול הסכם גירושין, עליו להוכיח כי יש לו עילה לביטול הסכם גירושין שכבר נחתם. עילות לביטול הן של טעות, הטעייה, עושק, תרמית או הפרת ההסכם.

מה חשוב לדעת על הסכמי גירושין?

הסכמי גירושין יכולים להסדיר את כל המחלוקות שיש בין שני בני זוג ולמנוע מהם להגיע לכותלי בית המשפט ולריב. גם אם שני הצדדים לא מסתדרים האחד עם השנייה, רצוי שישקלו לערוך הסכם גירושין וזאת כדי להקל על עצמם, לחסוך כסף, מאמץ, זמן וכמובן המון מפח נפש. גם במידה ושני הצדדים החליטו על שלום בית הסכם גירושין נשאר מחייב ואז במידה ויחליטו להתגרש הוא ממשיך להיות תקף.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.