אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי תביעת גירושין

מהי תביעת גירושין והאם היא הכרחית?

כאשר בני זוג מעוניינים להתגרש, ובייחוד כאשר צד אחד מעוניין בפירוד יותר מהצד השני, עליו להגיש תביעת גירושין לבית הדין לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. הגשת תביעת גירושין נחשבת לאקט כוחני אך כאשר בן זוג אחד יודע כי הוא מתכוון להתגרש וכי צפויה לו התנגדות מהצד השני, רצוי שיתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה ויבחן את האפשרויות אשר עומדות לפניו.

הסכמי גירושין הם הסכמים אותם ניתן לחתום לפני שמגיעים למצב בו מגישים תביעה וזאת כדי לחסוך את הסלמת הגירושין. מדובר על הסכמים בהם נפתרות כל המחלוקות בין בני הזוג בצורה מתורבתת ובשיתוף עורך דין. למרות הרצון הטוב של אנשים, רוב מקרי הגירושין מוצאים עצמם בין כותלי בית המשפט וזאת משום שכדי לחתום על הסכם יש להגיע להסכמות לגבי כל הנושאים אשר עולים לדיון, ולרוב הדבר אינו אפשרי, לכן, הגשת תביעת גירושין במרבית הפעמים הכרחית.

מהו מרוץ הסמכויות?

ההחלטה היכן התביעה תתנהל היא ההחלטה החשובה והקריטית ביותר במהלך גירושין. הגשת התביעה על ידי אחד מבני הזוג היא זו שתכתיב את סדר היום של הגירושין ולמעשה מי שיגיש את התביעה ראשון הוא זה שייהנה מזכויות הכתבה זו.

מרוץ הסמכויות הוא ביטוי אשר מתייחס למרוץ אשר מתנהל בין שני בני זוג אשר יודעים כי פניהם להליך גירושין. שני בני הזוג ממהרים ולמעשה ממש מתחרים במרוץ שיקבע מי מהם ינהל את התביעה מצדו.

יתרונות וחסרונות בהגשת תביעת גירושין:

כאשר ברור לכם כי אתם מעוניינים בגירושין עליכם להגיש תביעה לבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. אקט זה יכול להסלים את מערכת היחסים ביניכם ובין בן הזוג, אך סביר שהגעתם להחלטה זו משום שהקשר לא היה יציב בין כה וכה.

פעולה משפטית היא פעולה כוחנית ובדרך כלל היא גוררת תגובות נגד, לכן, אם יש באפשרותכם לדון על הנושא עם בן הזוג ואם אתם סבורים כי אתם מסוגלים לחתום איתו על חוזה, נסו זאת. הדבר יכול לחסוך לכם כסף רב ועוגמת נפש.

ברוב המקרים יש להגיש תביעה ולדבר יש גם יתרונות. בראש ובראשונה הגשת התביעה על ידיכם תהווה יתרון ברור על הצד השני. אתם אלו שמכתיבים את סדר היום, המילה הראשונה היא שלכם, יש לכם יותר זמן להתארגן ולהכין את התביעה בצורה מסודרת ואתם יכולים לתכנן את האסטרטגיה של המאבק כולו.

יתרון הגשת התביעה במהרה קשור גם בכספים. כאשר אתם משלמים לעורך הדין מראש, הדבר יוצא מכיס שני בני הזוג, מה גם שפעמים רבות, אם תתעכבו עם הגשת התביעה תמצאו עצמכם תחת עיקולים שהצד השני הטיל במסגרת התביעה ואז לכם לא תהיה האפשרות לשלם על ייצוג משפטי הולם.

החלטתי להתגרש, מה עכשיו?

אם החלטתם על גירושין, נותר לכם עכשיו לשכור את שירותיו של עורך דין גירושין. עורך דין זה הוא אדם אשר למד את תחום דיני המשפחה בצורה מקיפה והוא בקיא בשינויי החקיקה, בחוק ובאפשרויות אשר עומדות בפניו במהלך המשפט.

רצוי לא לשכור עורך דין אשר לא התמחה בתחום שכן זה עלול לא להיות בקיא בכל התחומים לגרום לכם בסופו של דבר לנזק.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.