אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מצב בריאותי ייחודי במסגרת ביטוח נסיעות

לכל מי מכם שטס לחו"ל מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות. בדיוק כמו שאתם לוקחים עימכם דרכון ומזוודה כך עליכם להתייחס לביטוח נסיעות כאל מוצר חובה לכל דבר. ביטוח נסיעות אינו קבוע אלא משתנה ומותאם בהתאם למצבו הבריאותי של המבוטח ויעד הטיסה.

הביטוח הבסיסי המוצע מיועד לאנשים בעלי מצב בריאותי תקין אך במידה ואתם סובלים ממחלה קיימת או מצויים במצב בריאותי מיוחד חובה עליכם להצהיר על כך  בעת רכישת ביטוח הנסיעות היות והדבר מהווה הרחבה לפוליסת הביטוח הבסיסית. לדוגמא נשים בהיריון נדרשות להצהיר על כך ולהתאים את פוליסת הביטוח כך שתתן מענה למצבן הייחודי.

עם זאת לא כל אישה בהיריון תקבל אישור מטעם חברת הביטוח לרכישת ביטוח נסיעות. חברות הביטוח מאשרות ביטוח נסיעות רק לנשים בעלות היריון תקין וטבעי. אם את נושאת תאומים קרוב לוודאי שתדחי על ידי חברות הביטוח. כמו כן ישנו משקל מהותי להתקדמות הלידה. במידה ומדובר בשלב היריון מתקדם – לדוגמא שבוע 31, עליכם לבדוק האם חברת הביטוח מבטחת עד לשבוע זה. ישנן חברות ביטוח המגבילות את השהייה בחו"ל עד שבוע 30 ואחרות מקסימום עד שבוע 32 כך שבכל מקרה המקסימום הוא שבוע 32 ובמידה והאם תשהה בחו"ל מעבר לתקופה זו הביטוח פג באופן אוטומאטי בלי קשר אם כבר שבה לארץ או לא.

כמו כן יש לשים לב מי בדיוק מכוסה במסגרת הרחבה זו, רק האישה בהיריון או התינוק במקרה וייולד בטרם עת. ישנן חברות ביטוח הנותנות מענה גם לסיטואציה זו במידה ונדרש היה להקדים את מועד הלידה ונולד פג כך שכל ההוצאות הרפואיות הדרושות במקרה זה מכוסות. בכל מקרה מומלץ לעיין היטב בפוליסת ביטוח הנסיעות  לקרוא את האותיות הקטנות ולוודא בדיוק מה מכוסה במסגרת ביטוח הנסיעות. וזכרו חובה לחזור לפני סוף השבוע ה-32, המועד האחרון בהחלט אצל כל חברות הביטוח.

מצב בריאותי נוסף הדורש הצהרה בפני הגורם המבטח הוא במקרה ואתם סובלים ממחלה קיימת או נוטלים תרופות באופן קבוע. במצב זה חובה עליכם להצהיר על כך בפני חברת הביטוח ולהרחיב את הביטוח כך שיכלול מצבים של התפרצות מחלה קיימת. במסגרת ההצהרה עליכם להבהיר כי לא חלה התדרדרות במצבכם בחצי שנה האחרונה וכי לא אושפזתם לאחרונה. במקרה ואושפזתם בבית החולים בחצי השנה האחרונה תידרשו להציג אישור רפואי ליציאה מהארץ מהרופא המטפל וכן שחרור יציאה מבית החולים.

חברות הביטוח עושות ככל שביכולתן על מנת להבטיח עצמן ולהפחית את הסיכון שהן נוטלות על עצמן, הרי בסופו של דבר מדובר על עסק כלכלי. כך גם אתם כצרכנים צריכים להבטיח עצמכם ולדאוג לכסות עצמכם ככל האפשר ולוודא כי בכל סיטואציה הביטוח יחול וייתן לכם מענה מתאים. נניח שאתם סובלים מלחץ דם גבוה ולא הצהרתם על כך בפני חברת הביטוח ובמהלך שהייתכם בחו"ל פתאום מעדתם כתוצאה מעלייה פתאומית בלחץ הדם ושברתם את ידכם. היות ולא דיווחתם על כך ומדובר כתוצאה ישירה ממחלה קיימת, חברת הביטוח תוכל להתנער מכל אחריות ולא לכסות את ההוצאות הרפואיות. זכרו דיווח נכון הינו בסופו של דבר רק למענכם בכדי שתקבלו מענה מלא בעת הצורך.

 


אודות מחבר המאמר

יגאל מור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.