אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השניצל מטייל בעולם

שניצל הוא אחד המאכלים הפופולריים ביותר ותאמינו או לא, הוא מלווה אותנו משחר ההיסטוריה ואהוב במקומות רבים בעולם. לשניצל מגוון רחב של צורות ופרזנטזיות, הכול תלוי בשפה המקומית, כך או כך, כולם מסכימים שהקטן המטוגן הזה, עם הציפוי הזהוב והנתח העסיסי, כן, זה ששמו שניצל, לוקח בגדול. אז מה הסיפור של השניצל ואיך ניתן למצוא אותו

המאכל הראשון שכל אמא לומדת להכין הוא שניצל. בשר מטוגן מצופה בפרורי לחם הדבוקים אליו בביצה. לחתוך, לדפוק בפטיש, טבילה בביצה, טבילה בצלחת פרורי הלחם והופ, יש לנו ארוחת צהריים.

כן רבותי, אין ספק. שניצל הוא אחד המאכלים הפופולאריים ביותר בישראל ואחד האהובים ביותר על ילדים. מקורו של שניצל הוא ככל הנראה בצפון איטליה, כאשר לפי המסורת הומצאה המנה הטעימה על ידי הפילדמר של רדצקי בשנת 1857. וב1900 הוטבע המונח שניצל.

 המילה שניצל מגיעה מהמילה הגרמנית שניץ" Sniz  שפירושה חתיכה,היות והשניצל הינו חתיכת חזה עוף או עגל, מטובלים ומטוגנים.  

הגרסה המקורית שלו היא מבשר עגל. לעומת זאת, הגרסה הישראלית, הלא פחות טובה היא בדרך כלל מחזה עוף או הודו, ונחשב לחלק מהמטבח הישראלי. במדינות אחרות השניצל 'הרגיל' הוא מפרוסה דקה של בשר בקר, ובעצם כל פרוסה של בשר המצופה בפירורי לחם תיקרא שניצל, כל אחד לפי העדפתו האישית.

בכלל, הסיפור של השניצל בווריציות שונות, הולך אלפי שנים אחורה. עוד לפני הספירה, כאשר הצבאות הרומאיים רצו לפנק עצמם בארוחת טרום קרב, הם השרו בשר עגל עם תבלינים, ציפו בקמח וטיגנו, שניצל או לא.?

השניצל כמו כל דבר טוב, שינה את מעמדו לאורך ההיסטוריה, לפי תקופה ומקום. יש אשר ראו בו מאכל עממי יותר, האפשר לשכבות החלשות יותר למלא את הבטן, ויש מקומות, כמו מקונסטנטינופול, שם הגישו את השניצל עם פרורי זהב אמיתיים כסמל לאיכות חיים ומעמד. כך או כך, השניצל עשה את דרכו אל רחבי העולם, בצינורות שונים, בעיקר על ידי מכתיבי טרנדיים קולינריים, כדוגמת הגנרל האוסטרי, רדצקי אשר התאהב בשניצל בעת פעולה צבאית בצפון איטלייה משם הביא אותו אל מחוזות אוסטריה, והשאר כמו שאומרים היסטוריה.

לאורך השנים ניסו אנשים רבים לחדש ולרענן את השניצל, כאשר המהות של השניצל, בשר מטוגן, עטוף בפירורי לחם, נשמר כסמל למנה המקובלת. היום כבר ניתן למצוא שניצל מקסיקני, שניצל דק, שניצל צמחי ואפילו שניצל ממולא. גם  האוכל הקפוא לא פסח על הלהיט והציג גרסה שלו לשניצל האהוב. ברחבי העולם מגישים את השניצל עם תוספות שונות, טוגנים, אורז או רק חצי לימון, קצת כמו מנת דג.

המגוון הרחב והפרזנטציות השונות של השניצל, מאפשרים לכל אחד לבחור את השניצל שלו. מגוון סגנונות השניצל, הוביל גם למגוון מסעדות אשר מתמחות בהכנת שניצלים ומאפשרות לאוהבי השניצל לאכול במקום או לבצע משלוחים עד הבית או המשרד.

בתאבון.                               

 

 


אודות מחבר המאמר

דניאל רחמים, מנהל אתר משלוחה, www.mishloha.co.il/אתר המשלוחים הגדול בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.