אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גם ניתוח הגדלת חזה עלול ליצור סיבוכים

אם החלטת לעבור ניתוח להגדלת חזה, חשוב שתגיעי לניתוח אם מקסימום מידע על התהליך, תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים. כמובן, לא בכל ניתוח יש סיבוכים אך צריך לקחת בחשבון שכן מדובר בניתוח ועל כן הסיכון תמיד קיים. הסיבוכים העלולים להיווצר לאחר ניתוח הגדלת חזה הם רבים ומגוונים (אך יש לציין שהם יחסית נדירים בדרך כלל). בכתבה זאת נמנה רק מספר דוגמאות:

אובדן תחושה או רגישות יתר באזור השדיים וספציפית הפטמות. כתוצאה מהניתוח את עלולה לחוות אובדן תחושה באזור הפטמות או החתך. לחילופין עלול להיווצר המצב ההפוך – ואת תהיי רגישה יותר באזורים אלה ותחושי צריבה. תופעה זאת אמורה להיעלם תוך מספר חודשים עד שנה וחצי. במקרים נדירים, רגישות היתר או אובדן התחושה הם קבועים ולא ישתנו חזרה.

שטפי דם וזיהומים – בעקבות הניתוח עלולים להתפתח זיהומים ו/או שטפי דם. חלק מהרופאים מעדיפים לתת אנטיביוטיקה מראש כצעד מנע מקדים. במקרים בהם הדימום רב, צריך לנקז אותו (הליך שנעשה בהרדמה). במקרים קשים במיוחד של זיהום, יכול להיווצר מצב שצריך להוציא בניתוח את השתלים למשך כמה חודשים (כלומר באופן זמני).

כאב כרוני – ניתוח הגדלת חזה כרוך בתקופת התאוששות שבה תחושי בכאים. על כן, כדאי מראש להצטייד באופטלגין נוזלי. במקרים מסוימים, הכאב לא מפסיק לאחר תקופת ההחלמה אלא נמשך לפרק זמן ארוך במיוחד (לעתים אפילו שנים). אם זה המצב, מה אפשר לעשות? ניתן לקחת כדורים אשר מטרתם להקל על הכאב. במקרים נדירים יותר שהכאב קשה במיוחד ונשאר במשך זמן רב, צריך להוציא את השתלים.

התכווצות קופסית – זוהי תופעה שניתן להגדיר אותה כתופעת לוואי ולאו דווקא כסיבוך. התכווצות קופסית יכולה להופיע גם כעבור מספר חודשים. מדובר בתופעה די שכיחה שתלויה בדרך שבה הגוף מגיב לניתוח ולהחדרת השתלים. במקרים מסוימים, הגוף מגיב לגוף הזר שמוחדר לתוכו בדרך של התכווצות או התקשות שכבת המעטפת שסובבת את השתלים. במקרים אלה ההתקשות גורמת לכאב ולתחושת אי נוחות. לפעמים אפשר להקל על התחושה אם מעסים את השדיים על בסיס קבוע. במקרים קיצוניים יותר, יש צורך בניתוח.

אודות מחבר המאמר

ניתוחים פלסטיים

http://www.estetic.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.