אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדברים שחשוב לדעת על קורס קציני בטיחות בתעבורה

מה הופך את קורס קציני בטיחות בתעבורה לכה נחוץ ונחשק? למרות שבשנים האחרונות הוקשחו התנאים לקבלה לקורס זה, עדיין קיימת מגמת עלייה בביקוש הקורס בקרב צוערים רבים. מה צריך לדעת לפני שמתחילים? הכל בכתבה הבאה.

הסיבה העיקרית לרצון העז להתקבל לקורס קצין בטיחות בתעבורה, היא הצורך של אדם כזה בשוק העבודה בכלל ובתחום בטיחות בעבודה בפרט. כל חברה אשר מחזיק בצי רכב (גדול, בינוני, או קטן) צריכה לרכוש את שירותיו של קצין מסוג זה.

בין אם מדובר במשרה בה קצין הרכב יהיה גם מנהל, קצין רכב בלבד, או אפילו שכיר בחצי משרה, קצין הרכב יצטרך להיות נוכח בחברת הנהגים ובאזור של צי רכב מסודר.

במה מתבטאת עבודתו של קצין בטיחות בתעבורה?

בדיקת תקינות הרכבים, מציאת ליקויים, וידוא התנהגות נאותה של הנהגים, סקירת מצב בריאותם התקינה של הנהגים וכשירותם לנהיגה. כל אלה ועוד, הם תפקידיו העיקריים של קצין בטיחות בתעבורה. יש לציין שבכוחו של קצין בטיחות בתעבורה, לשלול את הפעלתם של רכבים בחברה.

כמובן שהגדרת התפקיד, תהיה תלויה באופיו של הארגון בו קצין הבטיחות ישתלב. ישנם ארגונים אשר בהם התפקיד יוגדר כקצין בטיחות בתעבורה בלבד, וישנם ארגונים בהם התפקיד יוגדר כמנהל צי רכב.

מהם תנאי הקבלה לקורס קציני בטיחות בתעבורה?

איך מגישים בקשה להרשמה?

פונים למשרד הרישוי (למפקח על בתי"ס לנהיגה) ומגישים בקשת קבלה לקורס קציני בטיחות בתעבורה. אחרי שנבדקים תנאי הסף (המפורטים בפסקה הקודמת), פונים להתאמה מקצועית במכון מיון והשמה. בהמשך התהליך יועברו פרטי המועמד לגוף קציני בטיחות בתעבורה במשרד הרישוי. אם ימצא מתאים, יוכל לקבל הפניה לקורס ולבצעו באחד מבתי הספר המוכרים לכך.

איך נבחר בית ספר המתאים לנו?

לרוב בתי הספר אשר עורכים קורס לקציני בטיחות בתעבורה קיימת תוכנית לימודים זהה. אך עדיין יש שוני מסוים בהתנהלותם:

א. בדקו שהמיקום של בית הספר קרוב למקום מגוריכם

ב. בררו את שעות המסלולים והתאמתם לאורך חייכם. האם מדובר במסלול בוקר או ערב? והאם ניתן להתאימו לאורך חייכם?

ג. ותק בית הספר וזמן קיומו הם פקטור מכריע בבחירת בית הספר הנכון. בתי ספר בעלי יותר ותק יהיו נחשבים ומבוקשים יותר בשוק העבודה, לעומת בתי ספר שנפתחו לא מזמן.


אודות מחבר המאמר

כרמל בטיחות

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.