אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פחד חברתי, חרדה חברתית, הפרעת חרדה חברתית, ביישנות וחוסר ביטחון עצמי, חרדה חברתית אצל ילדים, פחד קהל, טיפול בחרדה חברתית, הרצאה על חרדה חברתית, פחד מודחק

פחד קהל, טיפול בחרדה חברתית, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, ביישנות וחוסר ביטחון עצמי, חרדה חברתית, חרדה חברתית אצל ילדים, חרדות טיפול, פחד למות

ובו יתבאר, מהי הפרעת חרדה חברתית, ואיך לטפל בחרדה חברתית באופן כללי, וגם יתבאר איך לטפל בהפרעת חרדה חברתית אצל ילדים ועוד.

והעניין הוא, כי כאשר האדם נולד, כמעט ואין לו עדיין שום חרדה או פחד בכלל ולא חרדה חברתית בפרט. ולמה? כי כל חרדה בעולם, נובעת מרצון כלשהו שיש לאדם, שהאדם מפחד שהרצון הזה לא יתממש. ואין שום חרדה בעולם, שאין מאחוריה איזה רצון נסתר של האדם, שהוא מפחד, שהמציאות לא תהיה כרצונו. וכאשר האדם נולד, כמעט ואין לו שום רצונות כלל, כך שממילא גם אין לו כמעט שום חרדה כלל, וכל שכן שאין לו חרדה חברתית כלשהי.

ומי שיתבונן יראה, כי הילד, כאשר הוא גדל, באינסטינקט הראשוני שלו, הוא לא מבדיל ולא עושה הבדל, בין דומם / צומח / חי / מדבר. ובעיני הילד, אין הבדל בין בובה לבן אדם. ואין הבדל בין שולחן לבן אדם וכיו"ב. ואז, בשלב ההתפתחותי הזה של הילד, עדיין אין לו שום חרדה חברתית מבני אדם, יותר מאשר יש לו חרדה כללית כלפי כל הדברים באופן שווה. דהיינו, הילד לא מייחס חשיבות כלשהי ומשמעות כלשהי, להבדל שבין בן אדם, לבין חפץ דומם כלשהו, אלא מתייחס להכל בצורה שווה.

ואח"כ, כאשר הילד גדל, הוא מקבל חינוך, שמלמד אותו ושוטף את מוחו, שיש הבדל בין בני אדם לבין כל שאר הדברים שבעולם (בעלי חיים / צמחים / דומם וכיו"ב). והאדם לומד לייחס משמעות שונה, ולהתייחס בצורה שונה לבני אדם.

ואחד הדברים המרכזיים, אם לא הדבר המרכזי ביותר בחינוך של הילד, הוא, שהוא לומד להתייחס בכבוד לחברה האנושית שסביבו. ולומד לכבד את הדעות של שאר בני האדם ולהתחשב בהם.

כי בסופו של דבר, רוב ככל ההתנהגות של האדם, היא לא מה שנקרא "מושכל ראשון". דהיינו, ההתנהגות של האדם, היא לא ברירת המחדל שלו, כחיה וכייצור אנושי. אלא, ההתנהגות של האדם מבוססת, בעיקר על החברה שבה הוא חי וגדל, ועל המנהגים וכללי ההתנהגות החברתיים שאותם הוא מכיר. כך שכל גיבוש הזהות של האדם, נובע ברובו ככולו, ממה שאנשים חושבים סביבו, וממה שאנשים חושבים ויחשבו עליו וכולי.

והדבר הזה שילד הקטן לומד להתחשב בסביבה שלו ולייחס לה משמעות שונה לחלוטין, מהמשמעות שהוא מייחס לשאר החפצים שסביבו, היא זו שיוצרת חרדה חברתית אצל ילדים בפרט, ואצל אנשים מבוגרים בכלל.

כי האדם מטבעו רוצה את החופש. והאדם מטבעו, עושה כרצונו החופשי, בלי להגביל את רצונו בשום צורה שהיא. והנה, האדם לומד, שעליו לצמצם את החופש האישי שלו, למען התחשבות בדעות של אחרים. וההורים של הילד והמורים והמחנכים של הילד, מחנכים את הילד להתחשב עד מאוד, בדעות של אחרים. וכל הזמן מלמדים את הילד, מה כולם עושים ומה כולם לא עושים. ושעליו לפעול לפי קודים חברתיים מסוימים. ובכך ההורים והמורים של הילד, זורעים בליבו של הילד, אימה פחד וחרדה, מכך שהוא יעשה בטעות משהו שנוגד את הכללים החברתיים. וכך, במקרים מסוימים, נוצרת אצל האדם הפרעת חרדה חברתית קשה.

ובנוסף לכל זה, יש לאדם גם את המוסכמות החברתיות שאליהן הוא נצמד. והאדם רגיל ומורגל להיצמד למוסכמות האלו. והאדם משריש אצל עצמו את המוסכמות החברתיות, על ידי שכנוע עצמי ועל ידי שטיפת מוח שהוא עושה לעצמו ושאחרים עושים לו. והרצון של האדם, מזדהה ונקשר מאוד למוסכמות החברתיות השונות. עד כדי כך, שלמרות שהטבע האנושי הוא, למרוד בכל מוסכמה ולהיות חופשי תמיד, אעפ"כ הרצון של האדם הבוגר, מאוד רוצה לעמוד בכללים החברתיים, ומאוד חשוב לאדם, מה חושבים ומה יחשבו עליו.

ואם נוסיף לזה, את ההבנה הפנימית בתת המודע של האדם, שהוא מבין שמנקודת מבט מסוימת, הוא עלה נידף, ושהוא לא שולט בעצמו בצורה מלאה, כי תמיד הוא עלול לעשות טעות כלשהי, בלי לשים לב. ובנוסף באופן כללי, תמיד יכול לקרות לאדם איזה דבר נגד רצונו. ואם נוסיף לכך את החרדה הכללית שבה נמצאים בני האדם, כפי רמת הרצונות המוגדרים שלהם, הרי שכל זה ביחד יוצר הפרעת חרדה חברתית קשה, אצל האדם. הן מהפחד הכללי שלו, שמא יגרם לו דבר רע בכלל. והן מהפחד הפרטי של האדם, מכך שהוא רוצה לעמוד בציפיות של החברה שבה הוא חי.

וחרדה חברתית, יכולה להתבטא גם כהפרעת חרדה ממשית, וגם במקרים הפחות קשים, החרדה החברתית יכולה להתבטא, כביישנות וחוסר ביטחון עצמי / פחד קהל / פחד במה שיש לאדם, מפני הסביבה שבה הוא חי ושאיתה הוא מתקשר. וזה עצמו נובע מחרדה פנימית של האדם, ממה שיחשבו עליו. וזה מתבטא בביישנות / פחד קהל / חוסר בטחון עצמי וכיו"ב...

המאמר מאת חרדה, פחד, חרדות, הפרעת חרדה, טיפול בחרדה, פחדים - Anxiety-Treatment.EIP.co.il | ייעוץ אישי, פחדים או חרדות ביטחון עצמי גבוה, להתמודד עם פחדים וחרדות, פוביה קשה, פחד להיות

הכנס לאתר ותהנה מעוד ייעוץ אישי, פחד מהתמודדות עם, ההבנה, פחד, שורש הבעיה, קבלה, בתת המודע של האדם, בחירה חופשית, טיפולים נגד חרדות, חרדה כללית ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר פחד קהל, חרדה חברתית אצל ילדים, טיפול בחרדה חברתית, פחד חברתי, ביישנות וחוסר ביטחון עצמי, הפרעת חרדה חברתית, חרדה חברתית, פחד מפרידה, מפחד לאבד את ההכרה

מאת חרדה, פחד, חרדות, הפרעת חרדה, טיפול בחרדה, פחדים - Anxiety-Treatment.EIP.co.il | של חרדה, אישיות חרדתית, טיפול בפוביה, לא היה מפחד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.